וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלת המאה, בעל הדעה: ביקורת ברשת על שוביניזם במערכת כלכליסט

10.5.2012 / 11:57

תמונת כותבי הטורים ב"כלכליסט" המבקרת את היחס בין מספר מאמרי הדעה פרי עטם של גברים לבין אלו של נשים - זוכה לתהודה ברשת. יוצריה: "בכלכליסט המספרים היו ממש קיצוניים"

תמונת אינפוגרפיקה המשותפת ברשת מעבירה ביקורת על העיתון "כלכליסט" מבית ידיעות אחרונות ועל היחס בין מספר מאמרי הדעה פרי עטם של גברים לבין אלו של נשים המתפרסמים בו. תחת הכותרת "כלכליסט – כלב השמירה של הפטריאכיה" מציגים בתמונה היוצרים את תמונותיהם של הגברים אשר מאמרי הדעה שלהם פורסמו בעיתון בחודש שעבר במדור הדעות, 87 במספר – לעומת שלוש נשים בלבד שמאמריהן פורסמו באותו החודש.

את האינפוגרפיקה הכינו אנשי הבלוג "האחות הגדולה" העוסק במגדר ובייצוג נשים בתקשורת ומהווה מאגר מידע בנושא. "כבר תקופה ארוכה שאנחנו בודקים, באופן כללי, את מגוון מאמרי הדעה בעיתונים", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד מכותבי הבלוג, שביקש שלא להזדהות. "בכל האתרים והעיתונים זה לא עולה על ממוצע של עשרים מאמרי דעה מאת נשים בחודש". "בכלכליסט המספרים היו ממש קיצוניים וזה היה בולט הרבה יותר, לכן החלטנו להדגיש דווקא אותם", הוא אומר. "אין לנו חלילה משהו נגד אותם עיתונאים שבתמונה, המטרה היא להעלות לכך את המודעות. רצינו להציב מראה לתקשורת שהרבה פעמים בעצמה באה התלונות לגופים אחרים שמדירים נשים משורותיהם".

"כלכליסט - כלב השמירה של הפטריאכיה". מתוך הבלוג "האחות הגדולה", ספק 500
"כלכליסט - כלב השמירה של הפטריאכיה"/ספק 500, מתוך הבלוג "האחות הגדולה"

את עיתון כלכליסט עורכת אישה, גלית חמי. אנשי "האחות הגדולה" הביאו בתמונה ציטוט מתוך מאמר דעה שכתבה חמי בחודש מרץ תחת הכותרת "להתנער מהציניות". במאמרה כתבה חמי "ביום שבו מנהלי חברות ישאלו את עצמם מתי לאחרונה עדכנו את הקוד האתי, האם יש לנו מדיניות לאיזון בין עבודה, משפחה ופנאי, האם בקרב עובדינו יש ייצוג לקבוצות אוכלוסייה שונות...".

יש לציין כי מדובר בהשוואה של כותבי מאמרים פובליציסטים. במספר העיתונאים ומחזיקי התפקידים הבכירים בעיתון, נשמר שוויון יחסי בין המינים.

תגובתה של גלית חמי לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully