וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון לונדון על רקע הקריאה לחסלו: "אין לי כוונה להגיש תלונה במשטרה"

13.5.2012 / 11:47

באתר הדתי "צופר" שינו כותרת מאמר שקרא "לחסל את ירון לונדון" לאחר שזו עוררה סערה ברשת. לונדון לוואלה! ברנז'ה: "הרבה אנשים התקשרו אלי הבוקר בדאגה. אני אינני דואג"

באתר הדתי "צופר" שינו כותרת מאמר שקרא "לחסל את ירון לונדון" לאחר שזו עוררה סערה ברשת. המאמר, מאת שמואל קופר, נכתב בעקבות טור שכתב לונדון ב"ידיעות אחרונות" ביום שישי האחרון ובו קרא לונדון "לכווץ את החרדיות". לאחר תשומת הלב שקיבל מאמרו של קופר והכותרת המסיתה, שונתה זו ל"לכווץ את ירון לונדון".

במאמר שפרסם לונדון ביום שישי הוא קרא לגייס מאמץ מחשבתי על מנת לצמצם את שיעור החרדים בחברה הישראלית. "התחזקותה של החרדיות היא ערובה להיחלשותה של החברה הישראלית עד לתבוסתה הגמורה, ולכן את המאמץ המחשבתי המוקדש לסוגיית הגיוס כדאי להקדיש לאתגר הגדול: כיווץ החרדיות", כתב לונדון. "רובנו קוראים לאחדות במקום לצאת לקרב, רובנו מנומסים ונכפפים לכללי הקורקטיות הפוליטית", הוסיף במאמר, בו תקף בחריפות את החברה החרדית.

במוצ"ש: המילה "לחסל" הושמטה ובמקומה נכתב "לכווץ"

באתר החדשות הדתי "צופר", שאינו נמנה על האתרים המובילים במגזר הדתי, פורסם מאמר תשובה של קופר. "צו ההגנה העצמית מחייב כל יהודי הגון לחסל את ירון לונדון, שעושה בדיוק מה שעשה היטלר - הסתה להשמיד את 'הפרזיטים' החרדים לדבר ה'", כתב קופר – והוסיף תמונה של גיליון "דר שטיימר של המפלגה הנאצית בגרמניה. "בדיוק כשם שאת היטלר היה צריך לחסל לפני שחיסל את היהודים - כך צריך לעשות לכל מי שמכשיר את דעת הקהל להשמיד יהודים חרדים לדבר ה' תחת אותה סיסמה של היטלר. צריך לכווץ את קיומו של ירון לונדון לפני שהוא וחבריו יחסלו אותנו. ומוטב - לא, צריך - שעה אחת קודם".

לאחר מוצאי שבת נערכו בטקסט כמה שינויים, בהם גם שינוי הכותרת הראשית. המילה "לחסל" הושמטה ממנה ובמקומה נכתב "לכווץ" – בדומה לניסוח שבו השתמש לונדון במאמרו ב"ידיעות אחרונות".

האתר "צופר" עלה לכותרות בעבר כאשר פרסם כי אם תתקיים מלחמת אחים בין יהודים לחילונים – תהיה ידם של החרדים על העליונה. "מתתיהו ובניו אחזו בנשק והרגו את המתייוונים. גם אנחנו נעשה כן. ואנחנו ננצח", כתב אז קופר – ועורר סערה. בעבר גם פרסם "צופר", מאמר שטנה בו פורסמו כתובות ומספרי טלפון של חברי כנסת ואישי ציבור אשר תמכו בפתיחת חניון המריבה בשבת, ובו קריאה מרומזת לפגוע בהם.

ירון לונדון אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה: "הרבה אנשים התקשרו אלי הבוקר בדאגה. אני אינני דואג ואין לי כוונה להגיש תלונה במשטרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכותרת ששונתה. צילום מסך "צופר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully