וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ברשות השידור: נערכים להידוק הפיקוח על גל"צ

13.5.2012 / 16:06

מפקדי גל"צ הגיעו היום לרשות השידור לחוות את דעתם על האופן בו ראוי שהרשות תפקח על השידורים הלא צבאיים של התחנה. אמיר גילת: מנסים למצוא את הדרך המיטבית לביצוע המשימה

ברשות השידור נערכים להבאת המלצות ועדת יתום בעניין הכפיפות של גלי צה"ל לרשות השידור בפני שר הבטחון ולהידוק הפיקוח על שידורי התחנה: היום קיימו ברשות פגישת התייעצות עם מפקדי גלי צה"ל ודנו עמם בנושא, זאת במסגרת יום עיון שיזמה הרשות.

ליום העיון הגיעו אבי בניהו, יצחק טוניק, אפרים לפיד ורון בן ישי, וכן המפקד הנוכחי, ירון דקל, ואלה נתבקשו לחוות את דעתם על האופן בו ראוי שמליאת רשות השידור תפקח על השידורים הלא צבאיים של התחנה. בפתח יום העיון הסביר דני יתום, שעמד בראש הוועדה שמינה שר הביטחון לבדיקת אופן הפיקוח, מה עמד מאחורי החלטות הועדה בראשה עמד.

ברשות השידור פועלת "ועדת גלי צה"ל", וכמו שאר ועדות הרשות היא פועלת מתוקפו של חוק רשות השידור הקובע שמליאת הרשות אחראית לפקח על השידורים הלא-צבאיים של גל"צ, באופן דומה לאופן הפיקוח שלה על תכני הרדיו והטלוויזיה של הרשות. באחריותה לאשר את לוחות השידורים של התחנה הצבאית ולפקח באופן שוטף על השידורים הלא-צבאיים, והיא הוקמה בשנות ה-60 כדי לתאם בין שידורי גלי צה"ל לשידורי קול ישראל ועל מנת למנוע כפילות ביניהם. כיום, למעשה, מדובר בגופים מתחרים, כאשר האחד אחראי מתוקף חוק על פיקוחו של השני.

"הוועדה היא למעשה אות מתה"

הוועדה, אשר מתכנסת פעמיים בשנה, לא עוסקת בשידורי גלגלצ או בפלייליסט אלא אחראית על אישור כל תכניות האקטואליה של התחנה כגון "מה בוער" או "עושים צהריים" המהוות את רובו המכריע של לוח השידורים של גלי צה"ל. לתחנה מספר בודד של תכניות צבאיות בלבד דוגמת "קולה של אמא" ו"בטחון אישי" - עליהן הוועדה אינה אחראית. גורם בתחנה הצבאית אמר לוואלה! ברנז'ה כי כיום הוועדה היא למעשה "אות מתה", וכי לא זכור מתי התערבה בפועל בלוח השידורים של גלי צה"ל, עליו אחראי מפקד התחנה. כעת, לאחר שהניסיון לבטל את הסעיף בחוק רשות השידור לא צלח – נערכים ברשות להידוק הפיקוח על התחנה.

ברשות השידור מסרו כי "ועדת גל"צ תמשיך את דיוניה בנושא, כשבשלב הבא יקדם הועד המנהל של הרשות את התקנת כללי הפיקוח על גל"צ. עד אז תמשיך הועדה בהידברות עם מפקד גל"צ וראשי התחנה, וכן ישמעו מהם סקירות על לוחות השידורים של התחנה". יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת מסר כי "מליאת רשות השידור מנסה למצוא את הדרך המיטבית לבצע את המשימה והאחריות שהוטלו עליה בחוק: לפקח על השידורים הלא צבאיים של גלי צה"ל, ואנו עושים זאת תוך התייעצויות עם מפקדי התחנה בעבר ובהווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully