וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכן שיווקי: קנסות של 300 אלף שקל ל-yes ו-HOT

נתי טוקר

14.5.2012 / 13:45

מועצת הכבלים והלוויין: ההפרות התבטאו בשידור תצוגת האופנה של קסטרו, אייטמים שיווקים של מועצת החלב, הייר קליניק ושטראוס

שידור תצוגת האופנה של קסטרו, אייטמים שיווקים של מועצת החלב, הייר קליניק ושטראוס - כל אלה הביאו היום להטלת קנסות בגובה של 300 אלף שקל על חברות הטלוויזיה והכבלים והלוויין yes ו-HOT. מועצת הכבלים והלוויין הודיעה היום כי הטילה את העיצומים לאחר שאגף הפיקוח והבקרה במועצה גילתה את התוכן השיווק האסור על פי הכללים.

במסגרת התוכנית "ד"ר אריק", עם ד"ר אריק אפלר, המשודרת בערוץ הבריאות, הופיעו מומחים מטעם חברת הייר קליניק ואף הופיע לוגו החברה. במקרה אחר הופיעו מוצרי חלב של שטראוס במסגרת אייטם על מיתוסים על חלב, וכן נאמרו דברי שבח על מוצרי שטראוס. יו"ר המועצה, ניצן חן, החליט להטיל על HOT ו-yes המשדרות את ערוץ הבריאות קנס של 100 אלף שקל כל אחת.

קנס נוסף של 100 אלף שקל הוטל על HOT לאחר שהחברה שידרה וסיקרה בערוץ הבידור באוגוסט 2011 את תצוגת האופנה של קסטרו. במועצה אומרים כי בערוץ גם שולבו אזכורים מסחריים אסורים, כמו הצבת שלט עם הלוגו של קסטרו מעל רחבת התצוגה, שילוב ויזואלי של מוצרי החברה ואמירת דברי שבח עליהם על ידי מנחי התוכנית. גם דוגמני החברה, גל גדות ויונתן ווגמן, התראיינו בערוץ.

בשני המקרים מדובר בערוצים שמופעלים על ידי מפיקים חיצוניים - ערוץ הבריאות מופק על ידי ענני תקשורת וערוץ הבידור על ידי חיים סלוצקי.

העיצומים האלה מגיעים כמה שבועות לאחר פרסום דו"ח המבקר, שמתח ביקורת על מועצת הכבלים והלוויין וקבע כי לא פעם המועצה נקטה בגישה סלחנית מדי כלפי החברות, בעיקר בכל הקשור לתוכן השיווקי.

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, מסר: "מאז 2009 הודקה משמעותית האכיפה על גופי השידור בפיקוחה של המועצה בראשותי. בשנים אלה הוטלו 32 עיצומים כספיים שונים בסכום הגבוה פי עשרה מהעיצומים שהוטלו בעשור האחרון ביחד, ובסך כולל של כמעט 4 מיליון שקל. שליש מסכום זה (1.4 מיליון שקל) הוטל בעקבות הפרות מתחום התוכן שיווקי, כשבעיני מונח זה הוא לא יותר מאשר מכבסת מילים לפרסום סמוי, שכל תכליתו נועדה להטעות את ציבור הצופים, ולכך אסור לנו לתת יד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully