וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חוטובלי: אגיש תלונה במשטרה נגד העיתונאים ששהו סביב בית הנער שהותקף

14.5.2012 / 18:30

מוקדם יותר היום התפזרו העיתונאים ששהו סמוך לביתו של אחד מקורבנות אירוע האונס בת"א, זאת בעקבות אזהרת המשטרה כי צילומו מהווה עבירה על חוק נפגעי עבירות מין

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי, הודיעה היום (שני) כי תגיש תלונה במשטרה נגד העיתונאים ששהו סביב ביתו של הנער שהותקף בסוף השבוע בחניון גן העיר בתל אביב, זאת על פי חוק שהעבירה לפני כשנה האוסר צילום נפגעי עבירה. "התחרות בין כלי התקשורת גורמת לעיתונאים לפגוע פעם נוספת בקרבנות העבירה, ולשלול מהם את חסיונם", מסרה חוטובלי, "רק כשיוטלו עונשים על מעשים כאלה התופעה תיעלם".

מוקדם יותר היום, הכתבים שהתאספו סמוך לביתו של הנער שהותקף וחברתו שהייתה עמו נאנסה, התפזרו מהמקום בעקבות פנייה של משטרת תל-אביב אליהם. במשטרה הדגישו לכתבים כי נוכחותם בסמוך לבניין חושפת את זהות הנער, וכי צילומו מהווה עבירה פלילית.

לביתו של הנער הגיעו קבוצה גדולה של כתבי משטרה ופלילים וצלמי מערכת. הכתבים התדפקו על דלת המשפחה וניסו לשוחח עם ההורים, בין היתר בטלפון, והצלמים המתינו בכניסה לבניין, במטרה לצלם את הנער במידה וייצא מן הבית. כאשר יצא, פנו אליו העיתונאים בשאלות והצלמים צילמו את פניו.

דוברת משטרת תל אביב, אורית פרידמן, שלחה לכתבי המשטרה בת-אביב הודעה ובה הדגישה כי צילום קורבנות אונס נחשב לעבירה פלילית. "אני חוזרת ומדגישה שחל איסור מוחלט לצלם את קורבנות האונס, גם מפאת גילם וגם מפאת היותם קורבנות עבירת מין, וכל מי שנוהג אחרת זה על אחריותו והוא יישא בתוצאות", כתבה פרידמן.

"זיכרו שלא כולם יודעים מי המעורבים באירוע ועצם נוכחותכם במקום לא משאירה מקום לספקולציות. ההודעה מיועדת לכל מי שנמצא ליד הבניין", כתבה. בעקבות הודעתה התפזרו הכתבים מהמקום.

(עדכון ראשון: 16:19)

  • עוד באותו נושא:
  • עיתונאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully