וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רני רהב: "מי שברברי בחייו יהיה גם ברברי באתיקה"

15.5.2012 / 13:31

רהב בכנס בנושא אתיקה בתקשורת שנערך באריאל: ”עם כל הכבוד, אם עיתונאי יקבל זר פרחים בחג זה לא ישנה את דעתו”. עודד בן עמי: ”תוכן שיווקי סמוי דבר מקולל”

"רק אם יגיעו 1.5 מיליון אזרחים לכנסת ישראל אז נבחרי הציבור יבינו שצריך שינוי", אמר היום היח"צן רני רהב, בהתייחס למחאה החברתית המסתמנת בקיץ הקרוב. רהב אמר את הדברים בכנס אריאל השני לאתיקה בתקשורת שנערך היום (שלישי). בדיון השתתפו לצד רהב, דובר צה"ל לשעבר ומגיש החדשות עודד בן עמי, ויועץ התקשורת, משה דיין. הנושא העיקרי שמשך את תשומת הלב היה, כצפוי, המחאה החברתית המתחדשת.

"לדעתי, ההפגנות ברוטשילד לא נותנות כלום", ציין רהב. "רק מחאה בירושלים מול כנסת ישראל יכולה לעשות משהו. 120 חברי הכנסת יכולים לשנות את הדברים, שירות צבאי לכולם, שוויון זכויות וכו'. המחאה לא הגיעה לירושלים, היא לא עברה את רחובות רוטשילד. השינוי מתחיל בירושלים, רק בירושלים".

הכנס עצמו, שעיקרו עסק בנושאי האתיקה בתקשורת והאם בכלל היא קיימת בגזרה הישראלית, עורר ויכוחים רבים בין רהב, בן עמי ודיין. האחרון טען כי העובדה שעיתונאים מקבלים מתנות מחברות, דוברים ויחצ"נים היא דבר פסול ופוגע ביושרם.

רהב פסל את דבריו על הסף. "הכול מתחיל בנאה דורש נאה מקיים. שאף אחד לא יבוא ללמד אותנו מה זו אתיקה. מי שברברי בחייו יהיה גם ברברי באתיקה. עם כל הכבוד, אם עיתונאי יקבל זר פרחים בחג, זה לא ישנה את דעתו. העיתונאים הישראלים הם מספיק בולדוזרים כדי לעשות את ההבדלה. בסוף היום עיתונאי הוא עיתונאי, יכול להיות שאתה יכול לדבר איתו ולהשפיע, אבל לא לשנות את דעתו בזכות זר פרחים עלוב או ספרון".

בנושא אחר, עודד בן עמי התייחס לנושא הפרסום והשיווק בתוך תוכניות הטלוויזיה. "אני רואה בתוכן שיווקי סמוי דבר מקולל מבחינה אתית. אני מודה לאלוהים שלפחות בחדשות ערוץ 2 אין דברים כאלה. בשאר התוכניות בערוץ, וכן בגופי תקשורת אחרים, זה כן קיים. זה לא אתי, אולי זה צודק מבחינה כלכלית, אבל מסריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully