וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים למפכ"ל המשטרה: "תגי זיהוי לעיתונאים - פגיעה בחופש העיתונות"

15.5.2012 / 17:07

הארגון הודיע כי הוא מתנגד להצעת המשטרה שגובשה בעקבות מעצרם של כתב וצלם, לחלק לעיתונאים תגים מיוחדים: "הצרת יכולתו של עיתונאי לתעד של יחס שוטרים לאזרח"

ארגון העיתונאים החדש פנה היום (שלישי) במכתב למפכ"ל המשטרה בבקשה להימנע מפגיעה חמורה בחופש העיתונות וכמו כן ביקש להיפגש עם המפכ"ל כדי לדון בדרכים למנוע חיכוכים מיותרים בין שוטרים לעיתונאים. הפנייה נעשתה בעקבות מעצרם של שני עיתונאים במהלך הפגנה בשבת האחרונה בתל אביב. המשטרה עצרה כמה מפגינים וכן עיכבה עיתונאים בתפקיד – הכתב אילן ליאור והצלם רוני שיצר.

במכתב מפנים בארגון את תשומת הלב לכך שמעצרם של עיתונאים גורם לפגיעה בדמוקרטיה ובחופש העיתונות. הארגון מצטט בפנייתו את תגובת המשטרה, שנמסרה לידיעה על מעצר העיתונים שפורסמה במגזין "העין השביעית". בתגובה זו נאמר כי העצורים "הפרו את הסדר וניסו לחסום רחובות ראשיים בתל-אביב, תוך גרימת סבל וסיכון לכלל הציבור. באירוע זה נעצרו חמישה אנשים בחשד להפרת הסדר והשתתפות בהפגנה בלתי חוקית. אין כל קשר לעיסוקם של המעורבים לחשד כלפיהם".

על פי ארגון העיתונאים, תגובת המשטרה מייצגת גישה שמתעלמת מחשיבותה ותפקידה של העיתונות לדמוקרטיה ואין לנהוג בעיתונאי שמסקר הפגנה בלתי-חוקית באותו אופן שבו נוהגים באחד ממשתתפיה. במכתב מציינים בארגון כי "העיתונאי מגיע לאירוע כשליח הציבור וכעובד ולא ניתן להצר את צעדיו תוך התעלמות מעיסוקו והסיבה להימצאו שם".

כזכור, אתמול דווח כי בכוונת משטרת ישראל להנפיק אישורים מיוחדים לעיתונאים כדי למנוע את מעצרם.

בארגון דחו על הסף את ההצעה והדגישו כי בסימון העיתונאים באמצעות אישורים אין משום פתרון, שהרי כל עיתונאי נושא תעודת עיתונאי רשמית מטעם משרד ראש הממשלה. לטענת הארגון, ההצעה החדשה עלולה לפגוע ביכולתו של עיתונאי לתעד של יחס שוטרים לאזרח ולבקר עבודתה של המשטרה.

"איננו יכולים להסכים עם מצב בו נדרש עיתונאי לאישור או תעודה מגורם נוסף, אפילו אם מדובר במשטרת ישראל, על מנת לבצע את עבודתם. מעבר לבעיה העקרונית שטמונה בפתרון מוצע זה, הוא אף אינו מספק מענה לנושא מאחר שחלק ניכר מהאירועים המסוקרים אינם מתוכננים מראש ויוצא אם כן, כי עיתונאי שלא קיבל תעודה ואולם, נדרש לסקר אירוע לא יוכל לעשות כן, משום שלא קיבל אישור במועד על כך מגורם כזה או אחר במשטרת ישראל", כתבו בארגון.

טרם התקבלה תגובת משטרת ישראל לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully