וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים מקימה בית ספר לתקשורת

17.5.2012 / 10:00

בין השותפים במיזם המגייס בימים אלו חברי סגל נוספים: חיים שיבי, מיכל גולדברג, שוקי לבנון - עד לא מזמן דובר התנועה לאיכות השלטון, ולשעבר יועצו של נתניהו יוסי לוי

אגודת העיתונאים בירושלים שוקדת בימים אלה על הקמת בית ספר לתקשורת, אשר יפעל במסגרתה ויקנה לתלמידים בו כלים מעשיים לעשיית העבודה העיתונאית. סגל בית הספר יורכב כמעט כולו מעיתונאים וותיקים שפרשו מכלי תקשורת מרכזיים ולא מאנשי אקדמיה, וכן מחברים באגודת העיתונאים בירושלים. אנשי האגודה מקווים לפתוח את המוסד כבר באוקטובר הקרוב, ובשבועות הבאים תושלם בניית תכנית הלימודים וגיוס אנשי הסגל.

"אין לנו כוונה להמציא איזה משהו חדש, אבל מאחורי הכוונה הזאת עומד המון רצון טוב של הנחלת המקצוע לדורות הבאים", אומר חיים שיבי, ששימש במשך כשלושה עשורים ככתב המדיני והפרלמנטרי של ידיעות אחרונות. "אין לנו כוונה להקים משהו חדש שלא קיים בישראל, אבל לאגודת העיתונאים בירושלים יש את האפשרות להנחיל את המקצוע לדורות הבאים באמצעות אנשים שיודעים את רזי המקצוע".

"האגודה צריכה לעסוק לא רק בסוגיות של שכר וביטחון תעסוקתי, ומלבד זאת – אין מוסד דומה לזה בעיר ירושלים". למעשה, מכאן נובע עיקר היוזמה. למרות שלרבים מכלי התקשורת המרכזיים יש נציגויות בירושלים, באגודת העיתונאים המקומית מרגישים צורך לחזק את מעמד העיר גם כחממה לגידול כתבים צעירים, כזו שתיצור זיקה בינה ובינם. רוב העוסקים ביוזמה הם עיתונאים ירושלמים וותיקים. אל שיבי חברו עד עתה מיכל גולדברג מידיעות אחרונות, ברוך מאירי ממעריב, ליאת קולניס מהג'רוזלם פוסט, שוקי לבנון ששימש עד לא מזמן כדובר התנועה לאיכות השלטון, כתבת "לאשה" ציפי רומן וכתב מעריב לשעבר יוסי לוי ששימש כיועץ התקשורת של בנימין נתניהו.

"כבר שנים שאנחנו מנסים ליישם את זה, וסוף סוף הגענו לשלב שבו יש תשתית ממשית", אומר יו"ר האגודה בירושלים, דני זקן. "בשנים האחרונות סוגיית הרפורמה ברשות השידור תפסה נפח גדול מעיסוקה של האגודה, ועתה אחרי שהיא יצאה לדרך הצלחנו לקדם את זה. הרעיון הוא לפתוח בשלב הראשון כיתה אחת או שתיים וללמד את כל מה שבפרקטיקה של עיתונות ועריכה - מאיך לעשות ראיון ועד כיצד משדרים".

"זה טבעי שאגודת העיתונאים, שאחת ממטרותיה היא לימוד של עיתונאים את רזי המקצוע ברמת המקצועיות הגדולה ביותר, תהיה שותפה ותיזום מוסד כזה. אנחנו בודקים את זה כבר זמן רב, ויש לזה המון התעניינות ופוטנציאל", מוסיף זקן.

אחד הדברים שנבדקים בימים אלה הוא עשיית שימוש במתקני רשות השידור, אשר עובדיה חברים באגודה, לצורך הלימודים והפעילות השוטפת של בית הספר. בהנהלת הרשות הביעו לכך עד כה היענות חיובית – אך הפרטים האחרונים טרם סוכמו. בבית הספר לא שוללים שיתוף פעולה עם גוף תקשורת אחר גדול. "הרשות היא שותף טבעי בנושא הזה", אומר שיבי, ומוסיף כי מגעים נערכים גם מול מועצת העיתונות. "אנחנו מתכוונים לדרוש שחלק מהמשאבים של מועצת העיתונות, שחלק מהתקציב שלה משולם על ידנו, יופנו לחינוך של עיתונאים צעירים", הוא אומר. אנחנו רוצים שחלק מהחינוך של המועצה לאתיקה עיתונאית יהיה לעיתונאים צעירים בתחילת דרכם. וכמובן – שזה יהיה בעיר ירושלים", הוא מדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully