וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ב-ynet על ארגון העיתונאים: "מצג שווא כאילו בידיו ועד"

21.5.2012 / 14:47

מלחמת גרסאות בין הארגון לבין ynet: אחרי ההודעה שהפיץ הארגון כאילו שליש מעובדי האתר חתמו על הצטרפות לוועד, ביקשה הנהלת ynet את רשימת החותמים, ולטענתה נענתה בשלילה

האישור הרשמי שנתן ארגון העיתונאים אתמול (ראשון) לידיעה על הקמת הוועד היציג באתר ynet חימם מחדש את הגזרה המתוחה ממילא בין הארגון והאתר. מחד, אישר ארגון העיתונאים כי יותר משליש מעובדי האתר הצטרפו לשורותיו ועל כן הוא הארגון היציג.

מנגד, ב-ynet טוענים היום קולות בכירים באתר כי מדובר במניפולציה. על פי גורם בכיר באתר, הצהרת הארגון על הקמת ועד יציג הוא לא מפחות מ"ספין של הארגון שנובע מטעמים טקטיים – וכי ועד כזה לא הוקם בשורותיו".

לדבריו, "אחרי ההודעה שהפיץ ארגון העיתונאים אמש, כאילו שליש מעיתונאי האתר חתמו על הצטרפות לוועד, ביקשה הנהלת ynet, לקבל לידיה את רשימת החותמים כביכול, כדי לוודא האם אמנם שליש מהעובדים חתמו והאם הם באמת יציגים", אמר הגורם. "למרבה ההפתעה הבקשה האלמנטרית הזו לא נענתה עד כה".

"למצוא גורם שלישי, שיוסכם על שני הצדדים"

ב-ynet עומדים על כך שזו ההוכחה שארגון העיתונאים לא הקים ועד יציג באתר, אולם בארגון מציגים הסבר לטענה הזו. "הם שלחו אלינו בקשה לראות רשימה של החותמים אתמול בעשר בלילה", מספר גורם בארגון. "לאור הניסיון בנושא יחס הנהלת ynet לעובדים מאורגנים, אכן לא הועבר אליהם המסמך באופן מיידי – אולם טרם ענינו להם, לא סרבנו לכך באופן עקרוני. אנחנו ננסה למצוא גורם שלישי, שיוסכם על שני הצדדים, והוא יקבל לידי את המסמך".

אותו גורם שלישי יהיה ככל הנראה בית הדין לעבודה, שכן שני הצדדים מתבצרים בשלב זה בעמדותיהם: ב-ynet טוענים שארגון העיתונאים "מנסה ליצור מצג שווא כאילו יש בידיו ועד יציג, זאת על רקע פיטוריו בשבוע שעבר של עורך מדור המחשבים יהונתן זילבר". מנגד בארגון טוענים שבהנהלה מציגים נתונים לא נכונים לגבי מספר העובדים. "יון פדר אמר בבית הדין שיש באתר 170 עיתונאים – היום הוא טוען שיש 270. מאיפה הגיעו עוד מאה?". יצוין כי 270 הוא המספר הכולל את עובדי win win והמחלקה המסחרית. לפני שלושה חודשים טענו חברי ועד הפעולה הזמני באתר, במייל שהפיצו לעובדים, כי הצטרפו אליהם כ-30 איש. לארגון נחוץ מספר זהה של מצטרפים על מנת להיחשב לארגון היציג.

במכתב שהפיצו אמש חברי ועד הפעולה הזמני באתר ועליו חתומים 11 מעיתונאי האתר, נכתב כי "הוועד מייצג את כל העיתונאים באתר, גם את אלה שעדיין לא הצטרפו לארגון העיתונאים הענפי". עוד הוסיפו העובדים: "אנחנו יודעים היטב שסוגיית הוועד עוררה לא מעט מחלוקות בחודשים האחרונים, אבל היום אנחנו רוצים להניח את כל מה שהיה מאחור ולצאת לדרך חדשה", כתבו העובדים. "אנחנו מצפים ובטוחים שנוכל לייצר שיתוף פעולה פורה בין העיתונאים להנהלה כדי לקדם את מעמד העיתונאים, לשפר את יחסי העבודה ולשמר את מעמדו של ynet ככלי התקשורת המוביל בישראל".

"המסמך יוצג, אולם לא במחיר של פגיעה בעובדים"

מכל מקום, חובת ההוכחה היא על ארגון העיתונאים. כל עוד לא תוצג בפני ההנהלה או גורם מוסמך רשימת החותמים – לא ניתן יהיה להכריח את ההנהלה להכיר בוועד העובדים ולקיים עמו משא ומתן. בארגון מבטיחים כי המסמך יוצג, אולם לא במחיר של פגיעה בעובדים.

מ-ynet נמסר בתגובה: "בהנהלת ynet אישרו שאכן הייתה פניה לארגון העיתונאים בבקשה לקבל את רשימת העובדים שנטען כאילו חתמו על הבקשה להקים ועד, וכי עד כה משום מה לא נתקבלה רשימה שכזו".

מארגון העיתונאים נמסר: "מכתב מבאת כוחם של ynet התקבל אתמול בשעות הערב. והוא ייענה בהקדם. אנו קוראים להנהלת האתר, עם הוכחת היציגות, לפתוח בדרך חדשה של הידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully