וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יון פדר: "הדוסים מצוינים לרייטינג"

22.5.2012 / 10:08

גולן יוכפז: "אני לא מנסה לעצב יהדות, אני לא מכמת אותה בליינאפ". כך בפאנל מיוחד בנושא זהות יהודית בתקשורת, שנערך בכנסת ושודר בשידור חי בוואלה! ברנז’ה

"הדוסים מצוינים לרייטינג, הנושאים הללו מאוד אטרקטיביים. כל הציבור מרגיש שהעיסוק בשאלות האלה רלוונטי ביותר לזהות היהודית. זה לא שהם אנשי תקשורת מדליקים, אלא שאלו השאלות שבסופו של דבר יקבעו את עתידנו וזהותנו", אמר היום (שלישי) עורך ynet יון פדר, בתשובה לשאלה של העיתונאית סיון רהב מאיר "האם הדוסים טובים לרייטינג?". זאת בפאנל מיוחד שעסק בנושא "הזהות היהודית בתקשורת", בהשתתפות אנשי תקשורת, ושודר בשידור חי בוואלה! ברנז'ה.

בפאנל, אשר ניסה לבדוק כיצד באה לידי ביטוי הזהות היהודית בתקשורת הישראלית, לקחו חלק מלבד פדר גם מנהל קול ישראל מיקי מירו, עורך החדשות ואיש גלי-צה"ל גולן יוכפז ועורך עיתון "בשבע" עמנואל שילה. את הפאנל הנחתה כתבת חדשות 2 סיון רהב מאיר.

"כשחשבו בארגון צהר מה השאלה הכי קריטית בסיומה של השנה הזו, כמעט לא היה ספק: התקשורת", פתחה סיוון רהב מאיר. "מה השקפת עולמכם באשר ליהדות? האם זה עוד תחום כמו צבא וכלכלה שצריך לסקר אותו? זה נכנס לליינאפ?", שאלה את המשתתפים.

"היכולת של התקשורת לעצב יהדות – זה גדול מאוד", אמר גולן יוכפז. "חלק מזה חודר לתפישה התקשורתית שלי. אבל אני לא מנסה לעצב יהדות, אני לא מכמת אותה בליינאפ. אין לי רצון לעצב את היהדות באמצעות התקשורת כמו שאין לי רצון לעצב את הצבא באמצעות התקשורת".

"ערוץ היהדות הוא הבעייתי ביותר ב-ynet, כי הוא מזייף את היהדות", אמר שילה. "אני מנחש שלא כל מה שכתוב שם מוצא חן בעיניך כמו שהוא לא מוצא חן בעיני תת מגזר כזה או אחר", ענה לו יון פדר. "אבל כל כוונתו של הערוץ הזה הוא להיות רלוונטי עבור מגוון גדול של חובשי כיפה. אתה מצפה ש-ynet תשרת את תפיסת העולם המאוד צרה ומדויקת של האורתודוקסיה היהודית הרווחת ולא של כל אופציה יהדות אחרת", אמר פדר לשילה.

על פרשת היריקה על הילדה נעמה מרגוליס, אמר גולן יוכפז: "זו לא כתבה שהוזמנה על ידי אנשי בית שמש, או יאיר לפיד או חדשות 2. לא חשבנו איך נעצב את פניה של היהדות. שיקפנו זוית מסוימת בבית שמש, אני בוודאי לא חושב שכל החרדים או היהדות נראית ככה. זה שיקף אירוע מטריד שאי אפשר לעבור עליו בסדר היום, ובשלב מסוים הוא יצאה משליטתי כעורך או משליטת ערוץ 2. לא יכולנו לדעת עד איפה יגיע המעגל האחרון באבן שאתה משליך למים. לא ידענו שזה יגיע להיקף כזה".

"לא יודע האם הכתבה הזאת וההד התקשורת היו כל כך משמעותיים, שהיא דחפה את יאיר לפיד החוצה, אבל יכול להיות שזה קרה", אמר יוכפז והוסיף: "זה לא היה אירוע שיאיר לפיד הניע אותו בשום דרך בשום אופן".

  • עוד באותו נושא:
  • שידור חי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully