ביהמ"ש דחה תביעת פריאלנסר: נתן שירותי עריכה לגופים אחרים

העובד, ששימש כעורך וידאו, תבע מערוץ הספורט יותר מ-350 אלף ש"ח פיצויים והתבסס על בקשתו לעבוד כשכיר. ביהמ"ש דחה את תביעתו היות ונתן במקביל שירותי עריכה גם לערוץ 2

דוד אברהם
24/05/2012

בית הדין לעבודה דחה השבוע תביעה של עובד פרילאנסר אשר שימש במשך 14 שנים כעורך בערוץ הספורט ודרש, עם סיום עבודתו, לקבל הכרה בכך שהתקיימו בינו ובין הערוץ יחסי עובד-מעביד. העובד תבע מהערוץ למעלה מ-350 אלף ש"ח פיצויים וטען כי נודע לו שפוטר רק לפי זה שהפסיקו לשבץ אותו למשמרות לאחר שעבד בערוץ באופן קבוע.

הטענה המרכזית של עורך הווידאו הייתה שהוא ביקש להתקבל לעבודה כשכיר בערוץ הספורט, אולם בקשתו סורבה. לבית המשפט הוא אף הגיש תכתובת ענפה עם נציגי הערוץ בדבר תנאי ההעסקה שלו – אלם לא הייתה בה בקשה מפורשת להיקלט כשכיר.

בית הדין דחה את תביעתו על רקע העובדה שבמקביל לזמן עבודתו בערוץ נתן שירותי עריכה גם לערוץ 2. העובד טען במהלך הדיונים כי ההסכם בינו לבין הערוץ נחתם תחת לחץ ובכפיה ושאם לא יחתום הוא יפוטר, אולם בית הדין לעבודה לא קיבל את הטענה הזו וטען שעדותו הייתה בעייתי ולא מהימנה.

השופטת שרה מאירי קיבלה את טענות ערוץ הספורט לפיהן התובע אמנם ביצע עבודה שהיא חלק מפעילותו העיקרית של הערוץ – אבל עשה זאת כעצמאי ולא כשכיר. את הערוץ ייצגו עורכות הדין דפנה שמואלביץ ופולינה רשף מהמשרד רובין-שמואלביץ.

  • ערוץ הספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully