וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונת התנועה לאיכות השלטון נגד דנקנר הועברה לראש אגף חקירות

28.5.2012 / 12:05

התנועה הגישה לפני שבועיים תלונה בדרישה לחקור את התנהלותו של מעריב ובעליו, זאת בשל "פרסומים זדוניים" שלדבריה מפרסם עליה העיתון בשל מלחמתה בריכוזיות במשק

התלונה שהגישה ליועמ"ש לממשלה ההתנועה למען איכות השלטון נגד בעל השליטה בעיתון מעריב, נוחי דנקנר, הועברה ללשכתו של ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יואב סגלוביץ', כך הודיעה היום לשכת מפכ"ל המשטרה. במקביל, ממתינים בתנועה לתשובת היועמ"ש בעניין דרישתם לפתוח בחקירה פלילית נגד דנקנר בעקבות שני פרסומים הנוגעים לעניינו של עו"ד אליעד שרגא, יו"ר ומייסד התנועה.

התנועה למען איכות השלטון הגישה לפני שבועיים תלונה בדרישה לחקור את התנהלותו של העיתון ובעליו. "העיתון פרסם שורת כתבות שקריות ומכפישות כנגד התנועה, שנועדו להרתיעה ולהניא מלקדם את חוק הקלון לפעול כנגד הריכוזיות במשק, להגן על כספי הפנסיות של אזרחי מדינת ישראל כמו גם להילחם ביוקר המחייה הנובע מתופעת הריכוזיות", מסרו בתנועה. "התלונה הוגשה בעקבות שורת פרסומים זדוניים ושקריים שפורסמו במעריב, כל אחת מהן ימים ספורים לאחר שהתנועה הוציאה הודעה לכלי התקשורת על פניותיה במגוון נושאים, כחלק ממלחמתה של התנועה בתופעת הריכוזיות במשק".

על הגשת התלונה נגד העיתון הגיב סגן העורך, שי גולדן. בטור שפרסם בו כתב כי "אין צורך בהיות האדם מומחה לפלילים כדי להבין את מטרת המהלך של שרגא - הילוך אימים על כלי תקשורת בישראל, מתוך מטרה להשתיק אותו ולמנוע ממנו את לחשוף את האמת ולעשות עבודתו נאמנה".

"במקום להתייצב באופן ענייני, בוטח וגאה ולהשיב לטענות, שרגא מכנה אותן "שקרים וכזבים" ומוסיף עוון כאשר הוא פונה למשטרה ומנסה לסתום פיות (אין דרך אחרת לראות זאת) של עיתונאים בישראל", הוסיף גולדן. "התנועה למען איכות השלטון חשובה מדי מכדי שנוכל להרשות לעצמנו כציבור לראות אותה תלויה ועומדת תחת סימני שאלה כבדים. עד אז, נכון יעשה שרגא אם יאמץ במקרה הזה את הדרישה שהוא נוהג לדרוש מגופים ומאנשים אחרים המצויים תחת סימן שאלה אתי, מוסרי וציבורי - וישעה את עצמו מתפקידו עד סיום בירור העובדות".

ממעריב נמסר בתגובה לדברים: "עיתון מעריב דוחה בשאט נפש את השימוש הפסול שעושה עורך הדין אליעד שרגא, יו?ר התנועה לאיכות השלטון, במוסדות שלטון החוק של מדינת ישראל על מנת להכפיש את העיתון ואת המו?ל שלו. שרגא בודה מליבו כזבים והשמצות, שאין להם שום אחיזה במציאות, וכל מטרתם היא להלך אימים על מערכת העיתון על מנת למנוע ממנה לבצע את עבודתה העיתונאית וכדי לפגוע בחופש העיתונות".

עוד נמסר מהעיתון כי "בידי מערכת מעריב הצטבר בשבועות האחרונים מידע חשוב ומטריד, שמן הראוי להביאו לידיעת הציבור, באשר להתנהלותו של שרגא בתנועה לאיכות השלטון ובעסקיו הפרטיים. חלק קטן ממידע זה כבר פורסם בעיתון. עו?ד שרגא פועל באמצעים פסולים, באמצעות התנועה שבה הוא שולט, כדי לסכל את עבודת התחקיר העיתונאית - וזאת ממניעים פסולים שאין בינם לבין איכות השלטון והדמוקרטיה ולא כלום. ההיפך הוא הנכון. מן הראוי שהתנהלות זאת שלו תיבדק על ידי מוסדות החוק הרלוונטיים".

"עיתון מעריב מהווה מאז הקמתו מנכסי צאן הברזל של הדמוקרטיה וחופש הביטוי במדינת ישראל. מערכת העיתון הינה מערכת עצמאית לחלוטין ולמו"ל העיתון אין שום התערבות בתכנים המערכתיים", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully