וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר - המנצח הגדול בקקטוס הזהב בפער גדול ממקאן

נתי טוקר

28.5.2012 / 23:23

אדלר חומסקי הביס את המתחרים גיתם ומקאן אריקסון בפער גדול; זכה בפרסים עבור "להעיף את הבריף" ופעילות פרו בונו להגדלת המודעות למחלת האלצהיימר - "הסרט הלא נכון"

תחרות הפרסים של ענף הפרסום הישראלי - קקטוס הזהב 2012 - רושמת השנה מנצח אחד גדול: משרד הפרסום השני בגודלו בישראל, אדלר חומסקי ורשבסקי. המשרד הגיע לציון כולל של 80 נקודות, לאחר שגרף שני פרסי גרנד קקטוס, שבעה פסלוני זהב ועוד 20 פסלונים - מהם ארבעה פסלוני כסף ו-16 פסלוני ארד.

אדלר חומסקי ניצח בפער גדול את המשרד במקום השני - גיתם BBDO, שהגיע ל-53 נקודות. המשרד שיוצא מובס בתחרות השנה הוא המשרד הגדול בישראל - מקאן אריקסון. אחרי שלוש שנים שבהן הוביל את התחרות עם זכייה במספר המדליות הגבוה ביותר (2008-2010), בשנה שעברה הוא נוצח על ידי גיתם BBDO ובאומן בר ריבנאי, שזכו במקומות הראשון והשני בהתאמה - אך היה זה בפער קטן. השנה מגיע מקאן לניקוד כולל של 52 נקודות בלבד, לעומת 80 לאדלר.

עבור אדלר חומסקי מדובר בצעד התחזקות נוסף לאחר מגמה מוצלחת בחודשים האחרונים של גיוס תקציבים חדשים. אחד המהלכים שזיכו את אדלר בפרסי הגרנד קקטוס היה דווקא עבור תחרות מתחרה של הקטטוס - תחרות דג הזהב של רשת שוקן. המשרד יצר עבור התחרות קמפיין תחת המסר "להעיף את הבריף". פרס גרנד קקטוס נוסף ניתן לאדלר עבור פעילות פרו בונו להגדלת המודעות למחלת האלצהיימר "הסרט הלא נכון", שבמסגרתו שודרו בסינמה סיטי סרטים שגויים - עד שהובהר לצופים בשקופית.

מקאן אריקסון מובס אחרי שלוש שנים בהן הוביל את התחרות

גיתם זכו בפרס גרנד קקטוס עבור מהלך "אחרי כל ארוחה" בקטגוריית שילוט חוצות, שכלל שיתוף פעולה עם מפרסמים נוספים שהציגו מודעה חתוכה של חברת מזון - שמתחתיה נראתה מודעת מותג המסטיקים. המשרד גם זכה בשלושה פסלוני זהב וב-10 פסלוני כסף וארד נוספים.

מקאן אריקסון לא זכה באף פרס גרנד קקטוס, אך גרף בסך הכל 21 פסלונים - יותר מגיתם שזכו ב-14 בלבד. ואולם גיתם זכה, כאמור, בפרסים שווי ערך גבוה יותר שזיכו אותו ביותר נקודות.

מתוך 21 הפסלונים שגרף מקאן זכה המשרד בשלושה פסלוני זהב - עבור קמפיין אינטרנט לאופטיקנה, סרטון הטלוויזיה עבור yes עם אקי אבני וקמפיין האינטרנט שעשה שימוש בטיים ליין בפייסבוק, עבור הרשות הלאומית למלחמה בסמים - שזיכה את המשרד בשורת פרסים בינלאומיים.

באומן ברשימת המפסידים

מפסיד נוסף בתחרות השנה הוא באומן בר ריבנאי. ב-2011 הגיע המשרד למקום השני עם ניקוד 44 נקודות ו-23 פסלונים, ואילו השנה - על אף הגידול בפעילות המשרד וגיוס תקציבים יוקרתיים - מידרדר המשרד למקום החמישי עם 23 נקודות ו-13 פסלוני כסף וארד, ללא פסלוני זהב וגרנד.

אל המקום הרביעי הגיע משרד הפרסום יורו ישראל עם חמישה פסלונים בלבד – אך בניקוד הכולל הגיע ל-32 נקודות לאחר שזכה בשלושה פסלוני זהב ושני פרסי גרנד קקטוס. המהלכים שזיכו את יורו בפרסי גרנד הם סרטון עבור קולון 101 ומודעה עבור מרכך כביסה וניש קליה.

שלמור אבנון עמיחי, המשרד שספג נטישה מאסיבית של לקוחות ב-2011-2012 בעקבות עזיבת מייסדי המשרד, מתייצב במקום השישי עם 22 נקודות – לאחר שהגיע למקום החמישי בשנה שעברה עם 23 נקודות. המשרד גרף 11 פסלונים – אף לא אחד מהם גרנד או זהב.

המשרדים שהגיעו לתחתית הרשימה הם גקלימן נטלר סמסונוב. שני המשרדים זכו במדליית ארד אחת בלבד. משרד נוסף מהעשירייה הראשונה, ראובני פרידן, כלל לא התמודד בתחרות. משרדים מהעשירייה השנייה לא זכו באף פסלון.

עם זאת, חברת ניאו פראם הגישה עצמאית את הקמפיין לעידוד סקס בטוח באינטרנט בקמפיין "התנועה לשמירה על הבולבולים". את העבודה יצר המשרד הדיגיטלי טוויסטד, אך הוא אינו חבר באיגוד המפרסמים ולכן החברה הגישה עצמאית את העבודה. הקמפיין זכה בפרס גנרד קטטוס וכן במדליית זהב בקטגוריית "ביצוע" (שמדרגת את העבודות לפי איכות הגימור של הקמפיינים).

לתחרות קקטוס הזהב הוגשו בסך הכל 430 עבודות. אדלר הצליח לרשום ניצחון בפער גדול על אף שלשלב הגמר של התחרות הגיעו 45 קמפיינים של המשרד, לעומת 60 עבודות של מקאן אריקסון ו-47 עבודות של באומן בר ריבנאי. גיתם הגיע לשלב הגמר עם 22 עבודות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully