וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ”ל רשות השידור: ”אנחנו במגעים עם טאלנטים נוספים מהערוצים המסחריים”

29.5.2012 / 15:30

כמעט חודש להשקת לוח השידורים החדש של ערוץ 1, וברשות השידור מרוצים. למרות עלייה מינורית בלבד ל”מבט”, מתנחמים בהנהלה בבלימת ההתדרדרות של כלל הפריים טיים

חלפו שנתיים מאז עלתה בוועדת התוכן של רשות השידור ההצעה להקדים את מהדורת "מבט" לשעה שמונה בערב, ולהציב אותה ראש בראש מול מהדורות הערוצים המסחריים, אולם בתחילת החודש הושלם המהלך. ב-6 במאי הוקדמה המהדורה, הפורמט שלה רוענן והשתנה ומסביב לה שובצו תכניות חדשות כחלק מהשקת לוח המשדרים החדש של הערוץ הראשון. אחרי שנים של הידרדרות ברייטינג וחוסר יכולת לגייס צופים חדשים – חווים כעת בערוץ התאוששות קלה, ובזהירות המתבקשת בשל פרק הזמן הקצר שעבר, אומרים היום בהנהלה: "קיבלנו החלטה נכונה".

את העלייה הדרמטית ביותר ראו בערוץ הראשון כבר בשבוע השידורים הראשון של הפורמט החדש, במסגרתו הוקדמה "מבט" לשעה שמונה דקות לשמונה בערב. ברשות תיארו את השינוי כ"תפיסת שידור חדשה", וכללו בתוכו לראשונה גם רצועות שידור קבועות במטרה למשוך קהל חדש. ממוצע הפריים טיים של ערוץ 1 רשם עלייה של 12% תוך שבוע.

שלומי קיים, אחראי מחקר וסקרים ברשות השידור, מודה כי השינוי הכולל אמנם מינורי – אולם מזהה כמה מגמות חיוביות. "החל מ-6 בחודש, אז הושקה המהדורה בשעה החדשה ועד אתמול, הרייטינג הממוצע עמד על 4.7% שהם כ-113 אלף צופים בערב", הוא מספר. "בחודש אפריל ובשבוע הראשון של מאי אשר קדמו לשינוי עמד הרייטינג הממוצע על 4.5%, שזו עלייה קלה בנקודות הרייטינג. ברמת המדגם זה נמצא בגבול סטיית התקן, אבל המגמה המעניינת היא בזמן הפרסומות של הערוצים המסחריים".

לדבריו, "מבדיקה יום-יומית של הנתונים אנחנו רואים שבמהלך היציאה לפרסומות של ערוצים 2 ו-10 קהל הצופים נודד אלינו. אנחנו מזהים שינוי ברור בדפוסי הצפייה".

"החיבור בין המוסף של גאולה אבן למבט מוכיח את עצמו"

לצורך הדוגמה מביא אלקיים את נתוני המהדורה אמש (שני). "הרייטינג הממוצע של מבט עמד על 5.9%, ופיק הצפייה עמד על 7.4%. בזמן הפרסומות הרייטינג של מבט עולה בכ-25% אחוזים ביחס לממוצע שלו, ומדובר בפרק זמן לא מבוטל מתוך המהדורה. יש בנתון הזה מגמה חיובית, ואנחנו צופים שהוא ילך ויגדל ככל שהצופים יבינו שיש להם אלטרנטיבה ראויה באותו ז'אנר".

קיים מדגים כיצד הקדמת המהדורה תרמה לרצועה אחרת של הפריים. "החיבור בין 'המוסף' של גאולה אבן למבט מוכיח את עצמו עם זרימת צופים טובה יותר", הוא אומר. הרצועה הזו הייתה פעם מובילה למהדורת מבט וזוכה ל-85 אלף צופים, היום יש לה עלייה של 20 אלף צופים נוספים לתכנית - המטפלת בחדשות מזווית קצת יותר אישית. זו עלייה של ארבעה אחוזים לרצועה כולה.

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, מדבר על הנתונים בזהירות – אבל נשמע אופטימי. "אמנם מדובר רק בשלושה שבועות, אבל יחסית לפרק הזמן הזה ובתור ניצוץ ראשון – זה בסדר", הוא אומר. "לקחנו בחשבון שהנתונים ירדו, ולשמחתי זה לא קרה עד עכשיו, אבל לוקח זמן לקבע הרגלי צפייה. מגמת העלייה יחסית למספרים שהיו קודם היא משמעותית, ואנחנו מאמינים שהמהלך הזה בטח לא הזיק".

"המטרה שלנו היא קודם כל לתת תחרות לערוצים המסחריים", הוא מסייג את הנתונים. "אם אנחנו רוצים שחטיבת החדשות של הערוץ הראשון תהייה רלוונטית ותתבסס כמובילה – היא חייבת להיות בשעה שבה רואים חדשות בישראל, היא לא יכולה להיות שעה אחרי. אבל ליבת המהלך הייתה להעביר את מרכז הפריים לתשע, השעה החדשה של מבט היא רק הנגזרת".

גילת מספר כי הקדמת השעה של "מבט" היא רק שלב אחד מתוכנן בדרך להגדלת מספר הצופים. "התחנה הבאה היא האולימפיאדה, שמתוכננת כך שבשעה שמונה בערב יהיו משם חדשות, ואנחנו רואים בזה תחנה של 'איסוף צופים' אותם נשמר", אומר גילת. בימים אלה עוסקים ברשות בגיוס חסויות לשידורים מהחברות הגדולות במשק. "בשלב הבא המהדורה תעבור לשדר ב-HD לקראת סוף השנה, ואנחנו מתכוונים להגיע לשם עם גרעין צופים גבוה מהיום. זו רק תחילת הדרך לייצובה של מבט כמהדורה מובילה בישראל" אומר גילת.

"הנחיה חד משמעית לכתבים להביא חשיפות וסיפורים חדשים"

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, מספר כי הניסיונות לחזק את מבט מגיעים לא רק מכיוון הפרוגרמינג, אלא גם ברמת כוח האדם ותפקוד צוות המהדורה. "יש הנחיה חד משמעית למנהל החדשות משה נסטלבאום ללחוץ על הכתבים להביא חשיפות וסיפורים חדשים כל הזמן", הוא אומר. "חוץ מזה שאנחנו בעיצומה של מערכת חיפוש של כתבים חדשים למבט על מנת לתגבר אותה מבחינת התוכן והיכולת העיתונאית".

"הגיוס של רובי המרשלג, למשל, היה רק ההתחלה. אנחנו במגעים גם עם טאלנטים נוספים מהערוצים המסחריים", הוא מגלה. "בנוסף, אנחנו מחפשים כישרונות צעירים גם במכללות ובמוסדות הלימודים כדי להכניס דם חדש של עיתונאים למבט כך שנוכל גם מבחינה עיתונאית להתחרות בערוצים האחרים".

"מוקדם עדיין לשפוט, אבל מבחינתנו ונכון לעכשיו - מדובר בהצלחה", אומר בן-מנחם. "אנחנו מתכוונים לשמור על המומנטום ולהמשיך לשדר שיש רוח חדשה ברשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully