וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין אישרה הארכת רישיון ערוץ 24 בשש שנים

30.5.2012 / 14:51

הרישיון להפעלת הערוץ עתיד לפוג בקרוב, ובישיבתה האחרונה החליטה המועצה להיענות לבקשת קשת להמשיך להפעילו, תוך התחייבות הזכיינית להרחיב את מגוון הסגנונות המוזיקליים בו

הרישיון שניתן לקשת להפעיל את ערוץ 24 יוארך בשש שנים נוספות – כך מודיעה הבוקר (רביעי) מועצת הכבלים והלוויין. הרישיון להפעלת הערוץ אמור לפוג בקרוב בתום עשר שנים, ובישיבתה האחרונה החליטה המועצה להיענות לבקשת זכיינית ערוץ 2 קשת, בעלת השליטה בערוץ, להמשיך ולהפעילו. החלטת המועצה התקבלה לאחר בדיקה שהעלתה כי ערוץ 24 עמד במרבית חובות ההשקעה בהפקות מקומיות, לרבות השלמת חוסרים אשר נוצרו על ידי מפעיליו הקודמים.

המועצה החליטה כי בתום שלוש שנים ממועד הארכת הרישיון יתקיים הליך בדיקה נוסף לצורך בחינת עמידת הערוץ בהוראות הרישיון, ותיבחן עמידתו בתמהיל המוסיקה המשודרת בו "זאת תוך הקפדה יתירה על מתן ביטוי למנעד רחב יותר של סוגות וסגנונות מוסיקליים המשודרים בערוץ", אומרים במועצה, ורומזים לקשת כי עליה להגדיל את מגוון הז'אנרים המוזיקליים המשדרים בערוץ 24 כעת.

לא לחינם מדגישים במועצה כי על קשת יהיה להרחיב את הסגנונות המוזיקליים אותם היא משדרת. מחקר רחב היקף שנערך ע"י על-ידי מכון "כלים שלובים" העלה כי רק 26% מהצופים סבורים כי למוסיקת רוק ישראלית קיים ייצוג טוב מעל מסכי הערוץ. 42% מהמשיבים סבורים כי בערוץ אין ייצוג הולם למוזיקת פופ ישראלית.

לצד הביקורת שהעלתה המועצה בעקבות הסקר שערכה, מצאה זו לנכון גם לציין כי הערוץ עמד במרבית חובות הרישיון "בהתחשב במילוי הערוץ את הייעוד שלשמו הוקם ובתרומתו לעידוד המוזיקה הישראלית והים-תיכונית על כל גווניה", כך לפי המועצה.

"בעל הרישיון עמד לאורך השנים ברוב רובן של חובות השידור", מוסיפה המועצה ומפרטת: "שידור מוזיקה עברית, שידור תכנים בהתאם לקטגוריות, שידור תכניות לקידום מוזיקה אלטרנטיבית, תכניות לקידום יוצרים בתחילת דרכם, עמידה בהיקף שידור מוזיקה זרה ותכניות בתחום התרבות – ואף השלים כמעט לחלוטין את החובה להשקיע ביוזמות", נכתב בהחלטת המועצה.

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין היוצא מסר כי המועצה תעמוד על כך כי בשש השנים הקרובות, ערוץ 24 ייתן במה לסגנונות מוזיקליים שלא ניתן להם ייצוג הולם בשנים האחרונות מעל גבי מרקע הערוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • קשת
  • ערוץ 24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully