וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן בר טל: "שוקלים להטיל רגולציה על שידורי טלוויזיה באינטרנט"

30.5.2012 / 17:04

כך לדברי מנכ"ל משרד התקשורת, בדיון שיזם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ שאמה-הכהן לקידום התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה היום (רביעי) דיון לבחינת האפשרות להגברת התחרותיות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית באמצעות האינטרנט. היו"ר שאמה-הכהן אמר, כי היוזמה שתאפשר לצפות בטלוויזיה רב ערוצית בעלות של 80-90 שקל בחודש נשמעת אטרקטיבית, והוועדה התכנסה על מנת לבחון האם המוצר ראוי ומה החסמים הרגולטורים שעומדים בפניו.

מנהל אגף התוכן בפרטנר, שי גיסין, ציין כי שירותי הטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט (IPTV) צוברים תאוצה בעולם. לדבריו, ההצעה של פרטנר תכלול את הערוצים המשודרים באמצעות עידן פלוס בחינם, ערוצי תוכן משלימים כמו ספורט, תכנים לילדים וחבילת VOD רחבה במחיר של 80-90 שקלים. עם זאת, לטענת פרטנר החסם המשמעותי הוא הסכם הגיגות, לפיו אם פרטנר תרצה להעביר את השידורים בעזרת התשתית של הקווית של בזק או הוט היא תצטרך לשלם להן יותר מ-100 שקלים בחודש ללקוח.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר כי התחרות בשוק הטלוויזיה היא תוצאה ישירה של התחרות בסלולר. לדבריו, המשרד מכין את הקרקע לנושא עם רפורמת השוק הסיטונאי, כאשר הסכם הגיגות הוא פתרון ביניים עד להיווצרות השוק הסיטונאי. הוא הוסיף כי בימים הקרובים יצא המשרד לשימוע באשר להסכם הגיגות, ויבחן האם לשנות את המחיר או להורידו לאפס. כמו כן הוא ציין כי נשקלת האפשרות להטיל רגולציה על יוזמות לשידור טלוויזיה על גבי האינטרנט וכן אפשרות להפחית רגולציה על השחקנים הקיימים.

"זה יכול להוביל לכאוס מוחלט"

המפיק חיים סלוצקי הביע חשש שכניסה של מתחרה לשוק ללא כל רגולציה עליו, המחייבת אותו להפקות מקומיות או מגבילה בנושא תוכן שיווקי, תפגע ביצירה המקומית. לדבריו, אם פרטנר תהיה כפופה לאותה רגולציה המוטלת על הערוצים המסחריים והפלטפורמות, אז ההצעה שלה לא תהייה כדאית. יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ניצן חן, אמר כי וועדה בראשה עמד יחד עם בר טל קבעה אמות מידה להכנסת תחרות לשוק. לדבריו, צריך לתת מגרש שווה לטלוויזיה המסורתית ולטלוויזיה באינטרנט, להגן על ילדים ועל הפקות המקור בלי קשר לטכנולוגיה ולתת הגנות ינוקא לשחקנים חדשים.

סמנכ"ל הרגולציה בהוט, עו"ד יורם מוקדי, אמר כי הרגולציה בישראל היא הכבדה ביותר בעולם והשוק הוא כבר תחרותי ומסב הפסדים לשחקנים בו. הוא קרא להפחית את הרגולציה ואמר כי כל רגולציה שתוסר תתורגם להוזלה לצרכנים.

סמנכ"לית הרגולציה ב-yes, מיכל רפאלי-כדורי, אמרה כי פרטנר צריכה להתחרות באותם תנאי מחויבויות של החברות הקיימות. נציגי היוצרים הביעו גם הם חשש לכניסת שחקנים חדשים ללא רגולציה. יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, אמר כי "זה יכול להוביל לכאוס מוחלט".

היו"ר שאמה-הכהן סיכם ואמר כי ההצעה של פרטנר נשמעת כצעד מבורך, אולם צריך למצוא את האיזונים המתאימים מול האינטרסים של השחקנים האחרים בענף, תוך תשומת לב לנושא עוגת הפרסום ודאגה ליצירה המקומית. הוא הבהיר כי הנושא מצריך דיון מעמיק ואמר כי הוועדה תקיים דיון נוסף בנושא בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully