וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים בעצומה ליועמ"ש: "הכרזת מלחמה על חופש העיתונות"

31.5.2012 / 12:24

שורת עיתונאים בהם שלומי אלדר, גיא זהר, אבנר הופשטיין, מיה בנגל וגידי וייץ קוראת לויינשטיין לחזור בו מהחלטתו: במדינה בה אורי בלאו עומד לדין, כולנו צריכים לעמוד לדין

נמשכת תמיכת עיתונאים בכתב הארץ אורי בלאו, שהיועץ המשפטי לממשלה החליט אמש על העמדתו לדין בגין החזקת חומרים סודיים ללא היתר. אחרי שאתמול פרסמו הפרשנים הצבאיים הבכירים גילוי דעת ובו הביעו התנגדות להחלטה, יוזמים הבוקר (חמישי) שורה של עיתונאים פנייה ליועץ המשפטי לממשלה ומגנים את החלטתו. "במדינה שבה אורי בלאו עומד לדין, כולנו צריכים לעמוד לדין", כתבו.

על הפנייה חתומים עיתונאי ערוץ 10 שלומי אלדר, מרב דוד, ניב גלבוע, גיא זהר, אבנר הופשטיין, זאב חספר ונגה ניר נאמן, עיתונאית מעריב מיה בנגל, עיתונאי הארץ גידי וייץ, תמי ריקליס ומירון רפופורט. עוד חתומים על המכתב שחר אלתרמן, רונן ברגמן, נועם שיזף, ענת סרגוסטי ורותי יובל.

"אנחנו עיתונאים המסקרים מזה שנים את המציאות הישראלית ובתוכה גם את תחומי הביטחון והמודיעין, הפוליטיקה והמדיניות הישראלית. כמו עמיתנו אורי בלאו, גם אנחנו נחשפנו במהלך עבודתנו אינספור פעמים למסמכים מסווגים בדרגות סודיות שונות ואף החזקנו בהם לא פעם", כתבו העיתונאים.

על הפרק: הפגנה מול משרד המשפטים בירושלים

"כמו עמיתנו אורי בלאו, גם אנחנו עשינו שימוש במסמכים אלה לצורך עבודתנו העיתונאית. כמו עמיתנו אורי בלאו, גם אנחנו היינו שותפים לפרסום כתבות בהן מתחנו ביקורת חריפה על מערכת הביטחון וכשליה מתוך אמונה כי זוהי תרומתנו לשימור כוחה וחוסנה של ישראל. כמו עמיתנו אורי בלאו, גם אנחנו הקפדנו להעביר כל ידיעה וידיעה לאישור הצנזורה הצבאית על מנת שלא לסכן את ביטחון המדינה".

"כמו עמיתנו אורי בלאו, פעלנו כולנו בביטחון ובחופשיות תחת ההנחה שבמדינה דמוקרטית חירותה, עצמאותה ועצם קיומה של עיתונות חופשית הן אינטרס עליון שאין עליו עוררין. החלטתך להגיש נגדו כתב אישום היא הכרזת מלחמה על חופש העיתונות ועל הדמוקרטיה", כתבו העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה, וביקשו ממנו לחזור בו מהחלטתו.

בתוך כך מודיע היום (חמישי) ארגון העיתונאים כי ביום ראשון תיערך הפגנה מול משרד היועץ המשפטי לממשלה בירושלים. "אורי בלאו אינו מרגל, אורי בלאו הוא עיתונאי שפעל לפי כל כללי האתיקה העיתונאית כדי לחשוף דברים ולהוציאם לאור השמש, פעולות שהן נשמת אפה של העיתונות ושל הדמוקרטיה", אומרים בארגון העיתונאים, וקוראים לעיתונאים ואזרחים להגיע ולהביע עמם מחאה מול משרד המשפטים.

עוד בנושא:
פרשנים צבאיים: "תקדים משפטי שעלול להפוך כל עיתונאי לעבריין בפוטנציה"
ויינשטיין הכריע: כתב אישום נגד אורי בלאו
עיתונאים בכירים: "יום שחור לעיתונות בישראל"
"ההחלטה מחזירה את ישראל שנות דור לאחור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully