וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פיטורי עשרות עובדים בערוץ 10: מו"מ בין ועד העובדים להנהלה

4.6.2012 / 10:22

במכתב שנשלח הבוקר לעובדי הערוץ הודיע הוועד כי בכוונתו להציע תכנית קיצוצים חלופית, שתתבסס על איתור תפקידים חלופיים ותרומה וולונטרית של רכיבי שכר מאת העובדים האחרים

ועד העובדים הזמני בערוץ 10 ביקש ממנהל חברת החדשות בפועל, אורי רוזן, להיכנס למשא ומתן בנוגע לפיטורים המתוכננים של 26 מהעובדים – ונענה בחיוב. במכתב שנשלח הבוקר (שני) לעובדי הערוץ הודיע הוועד כי בכוונתו להציע תכנית קיצוצים חלופית: בימים הקרובים תבדוק ההנהלה לכמה מהעובדים שמועדים לפיטורים ניתן היה לאתר תפקידים אחרים בתוך החברה אלמלא ההחלטה הנוכחית על צמצומים בכוח האדם. עם קבלת הנתון, הוועד ישקול להציע למנכ"ל ולעובדים תכנית חלופית, שתתבסס על תרומה וולונטרית של רכיבי שכר מאת העובדים האחרים.

"אנחנו הראשונים להאמין שלא העובדים צריכים לשלם מחיר כלכלי נוסף על מצבו הקשה של הערוץ, ואולם במצב שנוצר לא נותרו בפנינו ברירות רבות: ייתכן שבקרוב נידרש לבחור בין פרידה מכ-30 מחברינו לבין ויתור חד פעמי על הטבות שכר במטרה להצילם מפיטורין", כתבו בוועד. "ההחלטה אם לתמוך בצעד חריג שכזה נתונה לכל אחד בנפרד, על פי מצפונו ועמדתו הפרטיים, אבל מחובתנו לפחות להציג בפניכם את האופציה הזו כביטוי של חברות וסולידריות".

התכנית החלופית של הוועד תתבסס על הסכמה התנדבותית לתרום באופן חד פעמי רכיבי שכר לא שוטפים, כגון ימי חופשה או הבראה, לקופת חירום מיוחדת שתממן את הצלת המשרות. "להערכתנו, היקף התרומה המוצעת יהיה צנוע יחסית וייגזר בין השאר מגיל העובד, מצבו המשפחתי וכיו?ב. בכל מקרה מהלך כזה, אם אכן יבשיל, יובא להצבעה דמוקרטית בפורום כללי של עובדי החברה", כתבו בוועד העובדים, והודו לאורי רוזן על שהסכים לדחות את הפיטורים עד לסיום הבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully