וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים תובע ממנכ"ל HOT: העלה מידית את גובה התמלוגים

5.6.2012 / 13:19

בשח"ם קובלים על הסכומים הנמוכים אותם משלמת החברה, ומאיימים כי אם HOT לא תקדם את הנושא – הם יאלצו אותה לעשות כן באמצעים משפטיים

שחקני טלוויזיה רבים קובלים על כך שחברת הכבלים HOT משלמת להם תמלוגים נמוכים ולא מספקים בעבור הופעותיהם בערוצי החברה בטלוויזיה, ב-VOD ובאינטרנט – כך עולה מתלונות שהצטברו במשרדי ארגון השחקנים בישראל, שח"ם.

בימים אלה נמצאת HOT במשא ומתן עם חברת "אשכולות", החברה המנהלת את המשא ומתן על גובה התמלוגים וגובה אותם בעבור המבצעים, אולם עושה רושם כי ההליך תקוע ובחברה טוענים כי HOT דוחה אותם שוב ושוב. עתה מאיימים בשח"ם כי אם HOT לא תקדם את הנושא – הם יאלצו אותה לעשות כן באמצעים משפטיים. יצוין כי משא ומתן דומה מתנהל גם עם חברת הלוויין yes, והוא מתקיים בשיתוף פעולה.

לפני הנתונים שנמצאים בידי הארגון, התמלוג לכל שחקן שמשתתף בפרק בסדרה שאורכו כ-30 דקות ומשתתפים בו 15 שחקנים בממוצע שמשודר בערוץ 2 עומד על סך של 111.2 שקלים. על אותו פרק בדיוק שישודר ב-HOT יקבל השחקן 7.2 שקלים.

"כארגון המייצג רבים מהמבצעים החברים באשכולות, והנסמכים על קבלת כספי התמלוגים כחלק מהותי מפרנסתם, נושא זה של תשלום הוגן וסביר של תמלוגים על ידי גופי השידור נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו", כתבו למנכ"ל HOT הרצל עוזר אנשי שח"ם – השחקן דביר בנדק המשמש כיו"ר ושחר בוצר, המנכ"ל.

במכתב, דחקו בנדק ובוצר כי הנושא יוסדר, וכי חברת הכבלים תאיץ את המשא ומתן. "אנו לא נוכל להשלים עם מצב דברים זה בו הטיפול בסוגיית תשלום התמלוגים איננו מוסדר באופן מלא ומשביע רצון", כתבו. "היה והטיפול בנושא לא יוסדר בהקדם, הרי שיש בכוונתנו לקחת צד אקטיבי ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להביא להסדרה הוגנת של נושא חשוב זה".

"אנו בהחלט מצויים בבעיה, סכומי התמלוגים מ-HOT על ביצועי שחקנים לא מתעדכנים באופן ריאלי יחסית לעלייה המשמעותית והברוכה בדקות השידור", אמר היום בנדק לוואלה! ברנז'ה. "אנו חשים בעיקר כי קיימת התעלמות של HOT מהחובה לשלם גם על המדיות החדשות כשבמרכזן ה-VOD המבוקש. כיוון ששחקנים דורשים מאיתנו מענה, ביקשנו במכתב ל-HOT לא להשהות יותר את הטיפול בנושא מול אשכולות".

שחר בוצר, מנכ"ל שח"ם הוסיף: "לא ייתכן שגוף כמו HOT, המראה הצלחה כלכלית משמעותית ונהנה מכישרונם של שחקני שח"ם, לא יעדכן את תעריפי השחקנים על הופעתם במסגרת המדיות החדשות כפי שמקובל. אנו ננקוט בכל הצעדים כדי לוודא שתעריפי התמלוגים יעלו בצורה משמעותית, בדומה לסיכומים עם גופי השידור המקבילים".

מ-HOT נמסר בתגובה: "איננו מגיבים לנושאים הנמצאים במו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully