וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת בוקר: ניב רסקין ראיין את גילה גמליאל - שהתבררה כמתחזה

6.6.2012 / 9:43

בפתח "נכון להבוקר" הציג רסקין את גמליאל כמרואיינת בנושא פינוי גבעת האולפנה, אולם תוך זמן קצר הבחין כי היא אינה סגנית השר. מפיקות התוכנית הושעו עד להודעה חדשה

אביב חופי

אלמונים מתחו הבוקר (רביעי) את ניב רסקין ומערכת התכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל, שם ביקשו לעלות לשידור את סגנית השר בלשכת ראש הממשלה גילה גמליאל – אולם בטעות העלו לאוויר מתחזה.

בפתח התכנית "נכון להבוקר" הציג רסקין את גמליאל כמרואיינת הראשונה של התכנית בנושא פינוי גבעת האולפנה, אולם תוך זמן קצר הבחין כי המרואיינת אינה סגנית השר - וכי מדובר במישהי אחרת המתחזה לה. רסקין עצר את הראיון ועבר לשוחח עם עמית סגל, ובמקביל הורידו בהפקה את המתחזה מהקו.

בסוף השעה התנצל רסקין בפני המאזינים והודה כי צוות ההפקה של התכנית נפל קורבן למתיחה, וכי הוליכו אותם שולל.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי מקורה של המבוכה בגלי צה"ל היא בשיחת טלפון שניהלו מפיקות התחנה, אשר ניסו להשיג את גמליאל והתקשרו הבוקר למספר שגוי, זאת לאחר שלא הצליחו הבוקר לאתר את הדובר עמו תיאמו אתמול את הראיון. ככל הנראה, גמליאל החליטה לבטל את הראיון בגלי צה"ל עקב החלטתה להתראיין בתכנית הבוקר בערוץ 2. המפיקות החליטו להתקשר אל גמליאל ישירות, ושלפו את המספר שלה ממאגר המספרים של התחנה. האישה שענתה להן החליטה שלא להעמיד אותן על טעותן ובכל זאת לעלות לשידור.

במשך דקה וחצי נמשך הראיון עם האישה הלא נכונה, כאשר היא מדברת באופן לא עקבי ומבולבל. "מאוד קשה להאמין במשהו שאנשים שאתה רואה את המנהיגים בחיים שלך לא מאמינים בהם ולא רואים בזה הדרך הנכונה", אמרה במהלך הראיון השגוי. "אני ראיתי את ההצעה הזאת כי...להוציא את מי שאני ומאיפה שבאתי ויש בי מסורת ויש בי דת ואמונה וראיתי את הדברים שהבחורות שלומדות ורוצות להיות באותו סביבה שכולם נמצאים בה".

עד שהורדה משידור, המשיכה המרואיינת לומר הגיגים וענתה בצורה מוזרה לשאלות של רסקין. "פשוט רצו להוציא אותן, זה קשה, ואני רואה אותן בתור מי שאני הייתי באותה מחשבה שהם נמצאים בה היום. אז קשה לי ואני רוצה להגיד לביבי נתניהו, זה ראש הממשלה שלנו, שיסתכל על זה כמו שאני מסתכלת על זה... לא בצורה של להעיד ולהגיד שכל מי שהצביע הרי מה המטרה? שנהיה מאוחדים. אז להגיד שהם אנשים שמאמינים באמונות שממנה המדינה הזאתי הוקמה". בשלב זה הבין רסקין כי משהו אינו כשורה.

"להודיע על ההשעיה שלהן? איפה שאר מערכת החדשות?"

בתחנה הצבאית הוחלט להשעות את המפיקות מתפקידן, וההחלטה מעוררת תרעומת בקרב עובדים התחנה. "מדובר בשתי חיילות בנות 19 לכל היותר שעובדות על התכנית הזו ממש קשה, התקלה שקרתה להן יכולה לקרות לכל מפיק אחר בתחנה שעובד עם ספר הטלפונים של גלי צה"ל אז דווקא להודיע על ההשעיה שלהן? איפה שאר מערכת החדשות?", אומרים לוואלה! ברנז'ה גורמים בתחנה.

"אנשים בתחנה עובדים בצורה סופר מקצועית, ותקלות כאלה הן אכן נדירות. זה טעויות שיכולות לקרות לכל תכנית, במיוחד לכזו שאין לה עורך קבוע (מאז עזב עומר ברק את התחנה למעריב לא מונה עורך לתכנית, ד.א.). התגובה שממנה עולה שהמפיקות הן לא מקצועיות מעליבה את שאר עובדי התחנה שאינם קשורים לתכנית וקיבלו הוראה להקפיד על עבודה מקצועית. אין מקום להטיל ספק במקצועיות של עובדי התחנה".

"מדובר בתקלה נדירה וחמורה"

בשנת 2006 נפל עיתונאי התחנה רזי ברקאי קורבן למתיחה. ברקאי סיפר למאזיני התכנית "מה בוער" בהגשתו כי השגריר המיועד בוושינגטון, סלי מרידור החליט לוותר על התפקיד לאחר שנועץ במהרישי. ברקאי שידר את הידיעה לאחר שאדם המחזיק בטלפון סלולרי ששימש בעבר את מרידור הזדהה בפני מפיקות התכנית כעוזרו. "סלי מרידור הוא כנראה אחד מנאמניו או מעריציו", אמר ברקאי בשידור חי, "סלי הולך לכנס מסיבת עיתונאים בה יודיע כי יוותר על התפקיד. אין עוד הודעה רשמית, אך זאת אנו שומעים מוושינגטון". בעקבות המתיחה אמר אז ברקאי: "עשרות שנים אני במקצוע ובחיים לא עבדו עלי ככה, אני מרגיש שנפלתי בפח".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים בפני קהל המאזינים הנאמן לתוכניתו של ניב רסקין, מתוכניות הדגל של גל"צ, וכן בפני סגנית השר ח"כ גילה גמליאל. מיד עם זיהוי התקלה זימן מפקד התחנה, ירון דקל, לבירור ותחקיר ראשוני את צוות התוכנית כולו. מאחר ומדובר בתקלה נדירה וחמורה, שלא ניתן לעבור עליה על סדר היום, ננקטה יד קשה כנגד האחראים ומפיקות התוכנית הושעו עד להודעה חדשה. כמו כן הורה מפקד התחנה להקפיד על עבודה מקצועית ועפ"י הנהלים, זאת מתוך כבוד למאזיני התחנה".

בלשכתה של סגנית השר גילה גמליאל מסרו הבוקר כי הם רואים את התקרית בחומרה, וכיוון שמדובר בהתחזות הם שוקלים פנייה למשטרה.

את תגובתו של ניב רסקין לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully