וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירתו של עבריין מין נגד ערוץ 10, וכתבה אודותיו תשודר

6.6.2012 / 11:35

במסגרת התביעה דרש עופר כרמי צו שיאסור פרסום גורף של כתבה שאמורה הייתה להיות משודרת בערוץ במגזין "השבוע", בטענה שפרסומה "יקשה עליו להשתקם ולחזור לחיים נורמטיביים"

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה אמש (רביעי) את עתירתו של עופר כרמי, עבריין מין מורשע ששוחרר מהכלא, כנגד ערוץ 10 והכתב עמנואל רוזן. במסגרת התביעה דרש כרמי צו שיאסור פרסום גורף של כתבה שאמורה הייתה להיות משודרת בערוץ ביום שישי הקרוב במגזין "השבוע". כיוון שהתכנית ירדה מהאוויר בהוראת הדירקטוריון – הוחלט היום בחדשות 10 להעביר את שידורה לאחת מתכניות "המגזין" עם אושרת קוטלר המשודרת בימי שבת.

הכתבה עוסקת בחזרתו של התובע למקום מגוריו בקיבוץ יגור לאחר שריצה שש שנות מאסר בגין עבירות מין וניסיון אונס של ילדה, והכתבה כוללת התייחסות לחשדות שהועלו כנגדו בקיבוץ על ביצוע עבירות מין נוספות בגינן לא הועמד לדין בשל התיישנות. במסגרת הכתבה שוחח רוזן עם חברי קיבוץ, נשים שהתלוננו על כרמי ואף אמה? של הילדה שנוצלה על ידו. כרמי טען כי פרסום הכתבה יפגע בו ובבני משפחתו ויקשה עליו להשתקם ולחזור לחיים נורמטיביים ויפגע בסיכוייו להשתלב חזרה בחברה. הוא ביסס את תביעתו על זכותו לפרטיות.

השופט רון סוקול דחה את התביעה בהתבסס על כך שעניינו של כרמי כבר זכה לפרסום נרחב בכלי התקשורת. "מרגע ששמו ופרטיו פורסמו ברבים אין בכתבה הנוספת שתפורסם כדי לפגוע בו יותר מאשר נפגע כבר מהפרסומים הנוספים", קבע. השופט הבהיר כי על אנשי חדשות 10 לאפשר לו להביא את גרסתו ולתת לו הזדמנות להגיב על כל הפרסומים השונים, ובחדשות 10 אישרו כי ינהגו כך.

לצד מתן היתר לערוץ 10 לשדר את הכתבה על כרמי, השופט סוקול מצא לנכון להעיר כי סוגית פרסום פרטים מזהים על עבריין מין שהורשע וסיים לרצות את עונשו הינה "סוגיה מורכבת שטרם הוכרעה בישראל".

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי הכתבה תשודר באחת מתכנית "המגזין" הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully