וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 חודשים מהשקתו: מוסף ז'ורנל היומי יבוטל

10.6.2012 / 8:16

תכניו של מוסף "מעריב" שנולד במטרה להתחרות ב”גלריה” של ”הארץ” ישולבו בתוך עמודי המגזין היומי. מהדורת סוף השבוע של ז’ורנל תמשיך לצאת כסדרה

פחות משנה לאחר שהושק, יבוטל מוסף התרבות של מעריב, "ז'ורנל", ותכניו ישולבו בתוך עמודי המגזין היומי בעריכת אבי יופה. מהדורת סוף השבוע של ז'ורנל תמשיך לצאת כסדרה ותערוך אותה ליאת להב אשר ערכה את המהדורה היומית. להב תחליף את ניב הדס, אשר ימשיך לכתוב עבור מהדורת סוף השבוע.

ז'ורנל תוכנן בתקופת כהותנו של עורך מעריב הקודם, אבי משולם, מתוך כוונה להחליף את "המגזין" אשר לתוכו הוא עתיד כעת להיבלע, ועל מנת להתחרות במוסף התרבות היומי "גלריה" של עיתון הארץ. הגיליון הראשון יצא בספטמבר של שנה שעברה, ומאז חווה המוסף שורת קיצוצים ואי-יציבות מערכתית ותוכנית.

בסקירה פיננסית שערכה "מעריב החזקות" לבעלי ההחזקות של החברה כחודש לאחר צאתו של ז'ורנל לאור, התייחסה החברה למוסף ככזה שיסייע בפנייה לקהלים חדשים עבור העיתון והודיעה כי בכוונתה לבסס את מעמדו. אחד היעדים הוגדר "מיצוב מעריב כעיתון איכותי, יצירת סטנדרט אחיד גבוה בכל חלקי העיתון ויצירת בידול מערכתי נקודתי", וז'ורנל אמור היה להיות אחד האמצעים להשגת המטרה. במקור תוכננו לז'ורנל 24 עמודים, אולם זמן קצר לאחר השקתו ולאחר כניסתו לתפקיד של העורך הנוכחי ניר חפץ, נערך צמצום משמעותי בהיקפו ותקציבו.

עם צאתו לאור הודפס ז'ורנל על 16 עמודים, ובהמשך הוא הוקטן ביותר ממחצית. עת בוצעה שורת קיצוצים נרחבים בעיתון, קוצץ גם תקציב המערכת ופוטרו גם כמה מהכתבים, בהם אלעד בילו ועופר סקר וההתקשרות עם אחרים כגון אלון עוזיאל ורוגל אלפר הופסקה. לאחר מכן התפטר גם העורך עמית שהם בתום חמישה חודשים בתפקיד. סגן העורך אודי הירש עזב את התפקיד גם הוא תוך מספר חודשים, וכיום הוא משמש כעורך NRG.

טרם התקבלה תגובת מעריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully