וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת: חשש לאפליה על רקע מגדרי באולפני JCS

11.6.2012 / 12:50

בכתב תביעה ראשון מסוגו שהגישה הנציבות לשוויון הזדמנויות במשרד נטען כי חברת JCS אולפני הבירה נקטה במדיניות מפלה המדירה באופן שיטתי את העסקתן וקידומן של נשים עובדות

פערי שכר בלתי מוסברים בין גברים לנשים נמצאו בחברת אולפני הבירה בירושלים – JSC, בבדיקה שערכה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת. הנציבות הגישה הבוקר (שני) תביעה כנגד החברה בגין אפליית נשים ואימהות עובדות. בנציבות מסרו כי ערכו את הבדיקה בעקבות תלונות של עובדות שהגיעו אליהם בנושא והלינו על אפליית נשים בחברה.

מבדיקת הנציבות עלה כי במהלך שמונה שנים שנבדקו (2003-2010) התקבלו לעבודה בחטיבת החדשות של חברת JCS רק שתי אימהות מתוך 131 עובדים. בשנים אלה חלה, כך לפי הבדיקה, ירידה של 76% במספר הנשים המועסקות בחטיבת החדשות בחברה.

בתביעה שהוגשה לבין הדין לעבודה בירושלים, מבקשת נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת מתן צו כללי שיחייב את JCS, "למפות את החברה על בסיס מגדרי וליצור תכנית להטמעת שוויון, באופן שיבטיח את שילובן של נשים ואימהות עובדות בחברה, תוך הסרת חסמים ותיקון פערי שכר, הקיימים, לכאורה, ומהווים חשש לאפליה על רקע אימהות וכנגד נשים בחברה". בנציבות טוענים כי הנתונים מהווים עבירה לכאורה על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה ועל חוק שכר שווה לעובדת ולעובד.

בכתב התביעה נטען כי חברת JCS אולפני הבירה נקטה במדיניות מפלה המדירה באופן שיטתי את העסקתן וקידומן של נשים עובדות, וביתר שאת אימהות לילדים קטנים. הדרה זו באה לידי ביטוי בפיטורי עובדות בשל אימהותן, פגיעה בתנאי העסקתן ושכרן ואי קבלה לעבודה של אימהות.

"אני רואה בהגשת תביעה זאת חשיבות רבה לקידום זכויותיהן של נשים בשוק העבודה, חוק שוויון הזדמנויות בעבודה נועד למנוע מצבים של אפליית נשים ולקדם שוויון מגדרי בשוק העבודה", מסרה היום עו"ד ציונה קניג-יאיר, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה. "תיק זה מציף סוגיות מהותיות של חלוקת אחריות הורית ומבנה שוק העבודה שמנציח אפליה של אמהות. כולי תקווה כי תיק זה הוא צעד ראשון בשיח החשוב הזה".

ב-JCS מסרו בתגובה כי "תמוה ביותר שנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה מדווחת לתקשורת על הגשת התביעה למתן צו כללי עוד לפני שהמציאה ל-JCS את הבקשה לצו. לאור התנהלות זאת לא נוכל להגיב בשלב זה לגופו של עניין, יחד עם זאת יודגש כי JCS מעסיקה עובדים לאורך למעלה מ – 30 שנה מכל המגזרים, ללא כל הפליה לרבות נשים ואימהות לילדים. הקבוצה דוגלת בשוויון בין המינים, בקידום כל אדם לפי כישוריו. הקבוצה מעסיקה נשים רבות, כולל אימהות, מעודדת עבודת נשים אצלה, מאפשרת לנשים לעבוד ולהתקדם ויוצרת עבורן תנאים נוחים. בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במספר עובדי הקבוצה. הקבוצה העבירה נתונים לנציגות לפיהן בשנים 2010 – 2003 חלה ירידה במספר זהה של גברים ונשים. כמו כן הקבוצה העבירה נתונים רבים לנציבות המסבירים בפירוט את פערי השכר בין העובדים השונים אצלה, הן גברים והן נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully