פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ח"כ אברהם-בלילא זועמת על הארץ: כותרת מסולפת ובלתי הגונה

      אברהם-בלילא פנתה ליו”ר הכנסת באשר לידיעה בעיתון, בה הודגש שמה ברשימת ח”כים עליהם לכאורה טען כי ”אינם מנוסים”. בעיתון סירבו לבקשתו לשנות את כותרת הידיעה

      פרסום הבוקר בעיתון הארץ עורר את זעמה של חברת הכנסת רוחמה אברהם-בלילא (קדימה), ובלשכתה כועסים על הכתב המדיני ברק רביד, זאת בעקבות כתבתו שפורסמה הבוקר תחת הכותרת "בכנסת לא מוצאים ח"כים מנוסים לשיחות עם המצרים". בהודעת הבהרה מיוחדת שהוציאו בלשכת יו"ר הכנסת רובי רבלין גינו את הבחירה בכותרת גג הידיעה, "יו"ר הכנסת נגד ח"כ רוחמה אברהם-בלילא", וכינו אותה "מסולפת ולא הגונה".

      בידיעה, אשר פורסמה בעמודו הראשון של העיתון, כתב רביד כי משלחת מצומצמת של חברי כנסת תגיע בעוד שבוע וחצי לוושינגטון למפגש עם חברי פרלמנט מצריים. לפי הפרסום של רביד, על הרכב המשלחת נמנו שלושה חברי כנסת: ח"כ יצחק ועקנין מש"ס, ח"כ חמד עאמר מישראל ביתנו וח"כ רוחמה אברהם-בלילא מקדימה. רביד ציין כי ליו"ר הכנסת, רובי ריבלין, היו הסתייגויות מהרכב המשלחת והוא פנה בנושא לשר החוץ אביגדור ליברמן ולח"כים נוספים. "איש מהם לא עסק בצורה משמעותית בענייני חוץ בכלל וביחסים על המצרים בפרט, וניסיונם המדיני-בטחוני מועט", כתב רביד על השלושה.

      ביקשו לשנות את הכותרת שהופיעה באתר האינטרנט - ונתקלו בסירוב

      למרות שלפי הפרסום בעיתון יו"ר הכנסת הסתייג מכל השלושה וביקש להחליף אותם – בעיתון בחרו להדגיש את ההסתייגות מח"כ אברהם-בלילא: כותרת הגג של הידיעה בעמוד הראשי הייתה "יו"ר הכנסת נגד ח"כ רוחמה אברהם-בלילא", ובהמשך הידיעה בעמודיו הפנימיים של העיתון הופיעה תמונתה – וכך גם באתר האינטרנט.

      לוואלה! ברנז'ה נודע כי בלשכתה של ח"כ אברהם-בלילא זעמו על הפרסום ופנו בנושא ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין. הבוקר הוציאה לשכת היו"ר הודעה מיוחדת בנושא ובה התייחס לפרסום בעיתון הארץ. "יו"ר הכנסת לא הסתייג מהשתתפותה של חה''כ רוחמה אברהם-בלילא במשלחת לדיאלוג עם חברי הפרלמנט המצרי בוושינגטון", נמסר מלשכתו של ריבלין. "צר לנו שהעיתון בחר להעצים את מידת העניין בידיעה באופן בלתי אחראי, ותוך שימוש בכותרת מסולפת ולא הגונה". ביתר ההודעה שיבח היו"ר את פעילותה הפרלמנטרית של אברהם-בלילא וציין כי "תרומתה למדינת ישראל איננה מוטלת בספק".

      יצוין כי ריבלין לא הכחיש את עצם הפרסום של רביד, על אודות פנייתו לשר החוץ בבקשה למנות חברי משלחת אחרים במקום השלושה – אלא קבל על כותרת הגג בה בחרו להשתמש בעיתון. בלשכה פנו לעיתון וביקשו גם לשנות את הכותרת שהופיעה באתר האינטרנט, "ריבלין נגד ליברמן: שולח ח"כים לא מנוסים לדיאלוג עם מצרים" – אולם נתקלו בסירוב.

      ברק רביד בחר שלא להתייחס לדברים. תגובת עיתון הארץ לא התקבלה.