וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה מדיניות רשות השידור: 45% דרמה, 30% בידור, 25% תעודה

19.6.2012 / 14:48

ועדת התוכן של הרשות אישרה את מדיניות ההשקעה, כך שעוגת התקציב להפקות המקור בשנת 2012 העומדת על 74 מיליון שקלים, תחולק על פי הז'אנרים שונים

ועדת התוכן של מליאת רשות השידור אישרה אתמול את מדיניות ההשקעה של רשות השידור בהפקות מקור לשנת 2012, שגובשה ע"י יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת. זו פעם ראשונה שמוסדות רשות השידור מגבשים מדיניות סדורה של אופן ההשקעה בז'אנרים השונים.

כזכור, בשנת 2012, מחויבת רשות השידור להשקיע סכום של כ-74 מיליון שקל בהפקות מקור חיצוניות, וזאת במטרה לעודד יצירה ישראלית, תוך מתן דגש לתכניות מסוגה עילית.

במסגרת הדיון, אושרה מדיניות ההשקעה כך שעוגת התקציב להפקות המקור בשנת 2012 תחולק על פי המתווה הבא: 45% יושקעו בתכניות דרמה, 25% בתכניות תעודה ויתר 30 האחוזים יושקעו בתכניות בידור ותרבות. ועדת התוכן הנחתה את ההנהלה כי במסגרת ההתקשרויות של הפקות מקור, יילקחו בחשבון מגוון התרבויות והזרמים בחברה הישראלית, כמו גם תפקידי רשות השידור כפי שמוגדרים בחוק וחזון רשות השידור, שגובש בקיץ האחרון.

גילת הוסיף היום כי "ההחלטה באה למצב את הטלוויזיה הישראלית, בהווה ובעתיד, כבית של היוצרים הישראלים ושל נכסי צאן הברזל בחברה הישראלית, תוך הקמת מסד תרבותי ארוך-טווח של תכניות איכות ברשות השידור. הרשות גיבשה בחודש שעבר תפיסת שידור חדשה, שבמרכזה רצועה ישראלית של תכניות איכות בתשע בערב בז'אנרים שונים. לאחרונה פורסמו מספר קולות קוראים למגוון תכניות, וכאשר תושלם הפקתן, הן ישולבו במרכז הבמה של השידור הציבורי ויהוו אלטרנטיבה ראויה לערוצים המסחריים ותמורה הולמת למשלמי האגרה".

עוד אמר גילת כי "החלוקה שאושרה עבור 2012, שכבר נמצאת בעיצומה, תהווה פיילוט להמשך דיון נרחב ומעמיק יותר בנוגע לחלוקה בשנים הבאות, לאחר שיופקו לקחים נדרשים, ומכך תיגזר תכנית העבודה של הנהלת הרשות לשנה הבאה".

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, אמר: "ועדת ההתקשרויות שבראשה אני עומד תיישם את המדיניות הזו בעבודתה מול היוצרים. עם זאת ראוי לשוב ולבחון מדיניות זו מעת לעת על פי הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully