וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אחימאיר: "רבים מאנשי התקשורת בארץ שמאלנים"

24.6.2012 / 15:18

עוד אמר חתן פרס ישראל: "זו טעות להעמיד לדין את אורי בלאו. ההתנהגות שלו הייתה חסרת יושרה ולא הגונה - אבל כל מה שפורסם במוסף הארץ עבר את הצנזורה הצבאית"

"על פי התרשמותי, רבים מהעיתונאים בארץ שייכים לשמאל המדיני. המינוח עוינות אינו מדויק - לא בעוינות מדובר, אלא בשנאה מצד חלק מהתקשורת כלפי נתניהו", כך אמר היום חתן פרס ישראל לעיתונות ותקשורת, יעקב אחימאיר, שהתארח במכללה האקדמית להנדסה ירושלים במסגרת מפגשי "שעת נשיא" של המכללה ובמעמד נשיא המכללה, עוזי וכסלר. אחימאיר רואיין על ידי העיתונאי אליהוא בן-און בנוגע לעולם התקשורת הישראלי, בין היתר על תפקודה ואופייה של התקשורת ועל ההחלטה להעמיד לדין את כתב עיתון "הארץ", אורי בלאו.

על השאלה האם יש צדק בתחושת הציבור כי רוב העיתונאים בארץ הם שמאלנים, וכי קיימת עוינות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, השיב אחימאיר: "הדבר בא לידי ביטוי בכותרות העיתונים ובבחירת הידיעות החדשותיות. אבל כמובן שזאת זכותו של כל עיתונאי במדינה דמוקרטית להביע את דעותיו על הממשלה".

לצד זאת, אחימאיר הביע מורת רוח בנוגע להתנהלות חלק מהתקשורת כיום: "ישנן תופעות של יהירות והתנהגות לא ראויה, למשל בזמן שמקיימים ראיונות עם אורחים ואישי מדינה. אני מאמין שקיימת דרך בה ניתן לראיין בצורה נוקבת אך מנומסת. בנוסף, יש ערבוב גדול בתקשורת בין תיאור המציאות לבין הפרשנות - קשה להבחין היכן מסתיים הדיווח על אירוע מסוים ומתי מתחילה ההשקפה האישית והבעת דעה של הכתבים. יחד עם זאת, ישנן תכונות טובות מאוד בתקשורת הישראלית ויש פה חופש עיתונות שאפשר רק להתגאות בו".

אחימאיר התייחס גם לפרשת העמדתו לדין של עיתונאי "הארץ", אורי בלאו, בגין פרשת המסכמים הצבאיים הגנובים שקיבל מענת קם ואמר כי: "זו טעות להעמיד לדין את אורי בלאו. ההתנהגות שלו הייתה חסרת יושרה ולא הגונה, אבל הכתבות של אורי בלאו עברו את הצנזורה הצבאית ובמוסף עיתון "הארץ" לא נתגלו סודות שלא היו על דעתה של הצנזורה הצבאית. על התנהגות חסרת יושרה לא מעמידים עיתונאי לדין". עוד אמר אחימאיר כי: "כל עיתונאי מחזיק או יודע על סודות מדינה. לפני 31 שנים ישבתי מול איש בכיר שסיפר לי על תכניות צה"ל להפציץ את הכור העיראקי, והחלטתי לנצור את המידע בליבי ולא לספר לאיש. יחד עם חופש העיתונות אני חושב שאזרח מישראל, אפילו אם הוא עיתונאי, צריך להפעיל שיקול דעת בנושאי ביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully