וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני רופ נגד הסתדרות הרופאים - הסולחה

24.6.2012 / 16:09

חילופי ההאשמות על גבי העיתונים בין חזאי ערוץ 10 ליו”ר הסתדרות הרופאים ד”ר ליאוניד אידלמן באשר לקשר בין מות אביו של רופ למצב מערכת הבריאות, הגיעו הערב לקיצם

חזאי ערוץ 10 דני רופ חזר בו היום (ראשון) מדברים שאמר מעל דפי ידיעות אחרונות בגנות מערכת הבריאות בישראל, זאת בעקבות מכתב פומבי שפרסמה ההסתדרות הרפואית נגד הדברים שאמר. בראיון עמו ועם יו"ר ההסתדרות הרפואית ששודר הערב בתכנית "ערב חדש" התנצל רופ, ואמר כי לא הייתה בכוונתו לעודד אלימות נגד רופאים וכי הוא מגנה את התופעה.

תחילת המקרה לפני שלושה חודשים, אז נפטר אביו של רופ בעקבות זיהום שנגרם לו לאחר שעבר ניתוח בבית החולים איכילוב בתל אביב. בשבוע שעבר העלה רופ לעמוד הפייסבוק שלו שורת סטטוסים זועמים בהם גולל את השתלשלות האירועים שהובילה למות אביו, אלן רופ. "אם היו מאשפזים את אבי יותר מוקדם והיו מקפידים יותר על ההיגיינה סביבו - הוא היה היום בחיים. אני לא רוצה יחס מועדף, רק יחס כלשהו - אבי לא קיבל בכלל יחס של חולה", כתב רופ והוסיף: "טיפלו בו מתמחים בזמן שהרופאים הרציניים בכלל לא מסתובבים במסדרונות. אם אתה לא דוחף להם כסף בכיסים אתה לא קיים מבחינתם".

שבוע לאחר מכן התראיין רופ לכתב הבריאות של ידיעות אחרונות, דניאל אדלסון, ואמר בין היתר כי הוא בעקבות הטיפול הרשלני שקיבל אביו, הוא יכול להבין אלימות נגד רופאים. "אם הייתי מגיע עם רקע אלים, הייתי זורק איזה מוניטור על הרופאים", אמר לידיעות אחרונות.

במכתב פומבי לדני רופ שפרסמה ההסתדרות הרפואית בעיתון "הארץ" לקראת סוף השבוע נכתב כי דבריו הנם התבטאויות חריפות שניתן לפרשן כתמיכה במעשי אלימות נגד רופאים. "בימים האחרונים הבעת בכלי התקשורת את תחושותיך הקשות ממערכת הבריאות וזאת על רקע אובדן אישי", כתב לו ד"ר אידלמן. "דברים אלה, הנשמעים מדמות ציבורית, עלולים לקבל משמעות מרחיקת לכת. אני קורא לך לחזור לך מהתבטאויות אלה".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר ד"ר אידלמן כי הוחלט לפרסם את המודעה לאחר שתגובתם לא הוכנסה לידיעות אחרונות. "העמדה שלו השתנתה מאז פרסמנו את המכתב הפתוח. רופ אמר דברים קשים ומבחינתנו הוא הצדיק אלימות נגד רופאים, אני שמח שהוא חזר בו בראיון".

"ההסתדרות הרפואית בחרה לשלם אלפי שקלים ולהוציא מודעה פרסומית בעיתון ולהגיד בה שאני מסית לאלימות, וזה דבר שעולם לא עשיתי", אמר הערב רופ בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "אני מתנגד באפן חריף לאלימות מכל סוג, גם מילולית - אבל אחרי הדברים שהייתי עד להם וליחס אותו מקבלים אנשים, אני יכול להבין למה זה קורה ומאיפה איזה בא וזה גם מה שאמרתי".

"אני לא מתנצל על הדברים, המצב בבתי החולים הוא חמור והאלימות כלפי רופאים היא נגזרת של המצב הקשה של הרפואה הציבורית בישראל. אני מדגיש - אינני מעודד אלימות ואני מגנה אותה, אבל צריך לנסות ולהבין למה זה קורה ברפואה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully