אגודת העיתונאים נגד עוזר מנכ"ל רשות השידור: אינו עומד בתנאי המכרז

באגודה טוענים כי מינוי זליג רבינוביץ נעשה שלא כדין, שכן הוא אינו עומד בדרישות הסף לתפקיד ואינו מחזיק בתואר ראשון. בנוסף, טוענים באגודה לחריגות שכר משמעותיות בשכרו

דוד אברהם
01/07/2012

אגודת העיתונאים דורשת לבטל את מינויו של זליג רבינוביץ לתפקיד העוזר הבכיר של מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם. באגודה טוענים כי המינוי של רבינוביץ נעשה שלא כדין שכן הוא אינו עומד בדרישות הסף לתפקיד: אינו מחזיק בתואר ראשון, ובאגודה טוענים כי הוא חסר הניסיון הנדרש לפי תנאי המכרז. עוד טוענים לחריגות שכר משמעותיות בשכרו. ברשות השידור לא התייחסו הבוקר לגופן של הטענות בדבר תפקידו של רבינוביץ, אולם מסרו כי עלות שכרו אושרה על ידי משרד האוצר.

אגודת העיתונאים דורשת, באמצעות עו"ד אילן בומבך, כי הנהלת רשות השידור תבטל את המינוי תוך שבועיים ולא תפנה בנושא לבית המשפט. באגודה מזכירים כי בשנת 2004 פנו בנושא לבית הדין לעבודה בירושלים ומולו התחייבה הרשות שרבינוביץ לא יכהן בתפקיד ניהולי בלי שעבר מכרז כחוק.
לפי מכתב האגודה, רבינוביץ מחזיק במספר תפקידים מרכזיים ברשות השידור, בהם ראש צוות ההקמה של ערוץ החדשות החדש, נציג המנכ"ל לשיחות עם ועדי רשות השידור, אחראי על יישום הרפורמה, ראש צוות ההקמה של חטיבת הניו-מדיה, ממלא מקום מנהל הערוץ הראשון, דירקטור בקרן "ידע" המשותפת לעיתונאי הרשות וההנהלה וכן חבר במשלחת רשות השידור לאולימפיאדה הקרובה שתיערך בלונדון. כמו כן נטען שהוא לוקח חלק בישיבות ועדת המכרזים.

"תפקידים אלה הנם תפקידים ניהוליים מובהקים, אשר טומנים בחובם עיסוק דומיננטי בענייני כוח אדם", נכתב בפנייה להנהלת השידור. "הם מבטאים את רצונו של המנכ"ל לרכז סמכויות ותפקידים בכירים ביותר אצל רבינוביץ, תוך התעלמות מוחלטת מטובת רשות השידור והשידור הציבורי, ומן הדין האוסר הימצאות במצב של ניגוד עניינים". לפי האגודה, מינויו נוגד את כללי נציבות שירות המדינה.

עוד קובלים באגודת העיתונים על שכרו של רבינוביץ', בטענה כי מדובר בחריגה משמעותית מהתקן המותר. לפי פנייתם להנהלת הרשות, כי בחודש דצמבר האחרון אושרה העלאת שכרו של רבינוביץ לרמה של 90 אחוזים משכר המנכ"ל, דהיינו כ-32 אלף שקלים בחודש. לטענת האגודה, מדובר בחריגה של יותר מ-10 אלף שקלים מהשכר המקסימלי המותר. באגודה דורשים לדעת האם משרד האוצר אישר את החריגה.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "שכרו של מר רבינוביץ הוא באישור הממונה על השכר באוצר, והוא נמוך ב-30% מהשכר שהיה מקבל אילו היה עובד בתפקיד אחר ברשות, זאת בהתחשב בשעות העבודה שהוא נותן לטובת רשות השידור".
עוד הוסיפו ברשות כי רבינוביץ הוא "איש רב פעלים, ומנכ"ל רשות השידור מעריך ומוקיר את כישרונותיו הרבים ותרומתו היוצאת דופן ברשות השידור בפרט והשידור הציבורי בכלל".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "העובדות העולות מטענות אגודת העיתונאים ביחס לשכר שמשולם בפועל ולאישורי הממונה, אינן נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully