וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגוש את הנציב

3.7.2012 / 15:57

תלונת צופה באשר לדעתנותה הידועה של דנה וייס בפאנלים של "פגוש את העיתונות"' חייבה את נציב פניות הציבור של הרשות השנייה להכריע בנושא. "אין כל בעייתיות בכך", פסק

"אין כל בעייתיות בכך שדנה וייס מביעה את דעתה האישית במסגרת התכנית "פגוש את העיתונות' בערוץ 2", כך השיב נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, דוד רגב, לתלונה שהגיע אליו בנדון. הנציב קבע כי הבעת דעה אישית בנושאים פוליטיים על ידי מנחת התכנית מוגנת במסגרת חופש הביטוי, זאת בעקבות תלונת צופה שטענה כי על וייס רק להנחות את הפאנלים בתכנית – ולא להביע בהן את דעתה האישית.

המתלוננת קבלה על כך שבמהלך התכנית "פגוש את העיתונות" בהנחיית וייס, מביעה האחרונה דעה אישית בשידור, זאת מבלי שנעשית הפרדה בין הדברים לבין התוכן העיתונאי. על פי כללי האתיקה כפי שעולים מחוק הרשות השנייה, "בעל זכיון יבחין בשידוריו הבחנה ברורה בין דיווח עובדתי לבין הבעת דעה, פרשנות או ניתוח של דעה". לפי הכללים, על הבעת דעה להיות מובחנת ככזו.

בתשובתו לפונה, שנשלחה גם ליהודית לויט ממלאת מקום סמנכ"ל טלוויזיה ברשות השנייה ולחיליק שריר, סמנכ"ל התוכן של חדשות 2, כתב הנציב כי אין כל פסול באופן שבה מנחה וייס את התכנית. "דנה וייס היא עיתונאית ופרשנית המנחה, בין היתר, את התכנית. במסגרת חופש הביטוי מותר לה להביע את דעה. לא מצאתי כל בעייתיות בדברים", כתב רגב.

חברת החדשות של ערוץ 2 בחרו שלא להגיב. תגובת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully