וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מאיים בתביעה נגד העין השביעית

נתי טוקר

9.7.2012 / 14:48

ההעין השביעית פרסם ידיעה אודות עבודת מחקר בה נטען נטען כי בתוכנית "לילה כלכלי" עם שרון גל של ערוץ 10 נמכרו אייטמים תמורת 15 אלף שקל.ערוץ 10: "מדובר בהכפשה"

ערוץ 10 מאיים בתביעת דיבה נגד ענת באלינט ואתר "העין השביעית" בנוגע לטענה כי ב-2010 נמכרו אייטמים בתוכנית "לילה כלכלי" עם שרון גל. בעבודת הדוקטורט של באלינט, שפורסמה בשבוע שעבר, נטען כי ב-2010 גבה הערוץ תשלום של 15 אלף שקל עבור ראיון בתוכנית - מידע שצוטט גם באתר "העין השביעית". בערוץ טוענים כי מדובר בהכפשה, ומתכוונים לשלוח היום מכתב התראה לפני תביעה לבאלינט ולאתר "העין השביעית".

מחקרה של באלינט, עיתונאית לשעבר ב"הארץ", עסק בסוגיית התוכן השיווקי בקרב זכייניות הטלוויזיה, וצוינו שם דוגמאות רבות לתופעות של פרסום סמוי - בעיקר בתוכניות בוקר בערוץ 2. בנוגע לערוץ 10 טענה באלינט כי מנתונים שהגיעו לידיה בנוגע ל-2010 גבה הערוץ 15 אלף שקל עבור ראיון ב"לילה כלכלי".

התוכנית "לילה כלכלי" אכן ספגה ב-2010 הפרות וסנקציות לאור חשיפה פרסומית אסורה, בין השאר לחברות אור סיטי נדל"ן, שטראוס, מגדלי ארזולורוב ולבעלי חברת טריינדט, מאיר ברק. בעקבות הפרות אלה ניטלו מהערוץ כ-20 דקות פרסום. ואולם בערוץ טוענים כי המידע שהופיע במחקרה של באלינט לגבי ראיונות בתשלום - שקרי ודיבתי.

בסקירה על המחקר שהופיעה ב"העין השביעית" הופיעה בתחילה בכותרת הטענה כי עבור ראיון ב"לילה כלכלי" נגבו 15 אלף שקל. בעקבות פניית ערוץ 10, בחר האתר להחליף את הכותרת. עוזי בנזימן, עורך "העין השביעית", אומר כי "בערוץ התלוננו על כותרת ששלפה פרט מידע מתוך שלל הדוגמאות שהצגנו מתוך המחקר, וטענו שזה עושה להם עוול. בעקבות הפנייה שינינו את הכותרת. כעת הם טוענים כי עצם הממצא אינו נכון. אנחנו ציטטנו המחקר. כעת אנחנו בודקים את העניין".


גורם בערוץ 10 אמר היום ל"דה-מרקר": "חוסר ההבנה של החוקרת הוא מביך. הרשות השניה עסקה בזמנו בהפרה שנקראית 'חשיפה פרסומית מופרזת', שמשמעותו שם של מותג שמופיע זמן רב מדי על המסך. אין לכך קשר לתוכן שיווקי, הפרה שבה מתבצע תשלום עבור אייטם. הרשות השניה לא טענה בשום שלב ש'לילה כלכלי' דרשה או קיבלה כסף, אלא רק שמותגים זכו שם לחשיפה מוגזמת. שיא האבסורד היה בתחקיר חריף שהתפרסם ב'לילה כלכלי' נגד ענבל אור ונדל"ן סיטי אור. בעקבות התחקיר תבעה ענבל אור את 'לילה כלכלי', מה שלא הפריע לרשות השניה לקבוע כי שם החברה הוזכר פעמים רבות מדי בתחקיר, גם אם בהקשר שלילי. בחדשות 10 גיחכו על החלטת הרשות השניה, אבל נענו לה והחלו לטשטש שמות ולוגואים של מותגים באייטמים חיוביים ושליליים כאחד. בכל מקרה, אפשר היה לצפות מהחוקרת באלינט שתבין את המושגים הבסיסיים שבהם עוסק המחקר שלה, ולא תערבב בין חשיפה של שם מותג ללא תשלום לבין תוכן שיווקי בתשלום, דבר שלא קיים בלילה כלכלי או בכל תוכנית חדשות אחרת".

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו מכחישים את הטענה בתוקף ונדהמים מהקלות הבלתי נסבלת שבה יכול כל גורם להטיל רפש ודופי. אנו פועלים על פי הכללים וההנחיות של הרשות השנייה".

באלינט מסרה בתגובה: "מה שנכתב במחקר 'בתוך הקופסה - מיתוג סמוי בשידורי הטלוויזיה המסחרית בישראל' נבדק באופן יסודי ומסתמך על מקורות שונים, כולל האזכור של 'לילה כלכלי', שהיא תוכנית אחת מיני רבות המוזכרות בספר. כדאי לפנות למחקר, שנמצא באתר המכון הישראלי לדמוקרטיה, כדי לקרוא את התיאור המדויק של מה שהתרחש בתכנית. יש לציין כי הרשות השנייה בדקה את התלונות הרבות שהגיעו על פרסום אסור בתכנית 'לילה כלכלי' במהלך 2010 ומצאה בה תשעה מקרים בהם ניתנה חשיפה פרסומית חורגת וממושכת מגבול הסביר לגורמים מסחריים. על כך נקנס הערוץ באופן כבד - ניטלו ממנו 20:30 דקות של פרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully