וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ערוץ 10 לנתניהו: "שעון החול מתרוקן במהירות"

9.7.2012 / 20:22

העובדים פנו היום בקריאה לרה"מ להתערב באופן בהול למען הצלת הערוץ: "בעוד המשרדים הרלוונטיים מתמסרים ב'תפוח האדמה הלוהט', אנו נותרים ללא אופק תעסוקתי"

עובדי ערוץ 10 פנו היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנו להתערב באופן בהול למען הצלת הערוץ, אשר חובותיו למדינה עומדים על סך של כ-60 מיליון שקלים, ומועד הפירעון שלהם יפוג בסוף השנה הנוכחית. לאחרונה התקיימה בערוץ פגישה בין עובדים בכירים לבין נציגי בעלי המניות, ואלה מסרו כי יש נכונות להשקעה בערוץ רק בתנאי של הסדר חקיקה שיביא, שוב, לדחייה או פריסה של החובות.

"שעון החול מתרוקן במהירות: אם עד לתום מושב הקיץ של הכנסת לא תאושר הצעת חוק לפריסת התשלומים דנן, הרשות השנייה תיאלץ להודיע כי הערוץ אינו זכאי לקבל רישיון על פי חוק. בתרחיש מעין זה, כולנו נידון לסגירה ופיטורין המוניים", כתבו העובדים לראש הממשלה. "האיום המרחף על הערוץ כבר נותן את אותותיו בפועל, בדמות ירידה חדה בהזמנת תכניות משוק הטלוויזיה לקראת עונת החורף הקרובה".

"העובדים כתבו לנתניהו כי הם חוששים שאם ייסגר הערוץ, הם יתקשו למצוא עבודה בתחום שבו הם עוסקים. "אנו העובדים מבוהלים וחוששים מאפשרות שנאבד את מקור פרנסתנו. בשוק קטן דוגמת תעשיית הטלוויזיה הישראלית, הסיכוי שנמצא חלופה מקצועית וכלכלית הולמת במקרה של היעלמות שחקן כה מרכזי, שואף לאפס ממש. בעוד המשרדים הרלוונטיים מתמסרים ב'תפוח האדמה הלוהט', עובדי הערוץ נותרים בין הפטיש לסדן וללא אופק תעסוקתי ברור. אלה, כמובן, תנאים בלתי אפשריים לעשייה טלוויזיונית בכלל ולעבודה עיתונאית בפרט", כתבו.

המכתב נשלח גם לשר האוצר יובל שטייניץ, אשר מכתב דומה שלחה לו לפני זמן קצר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, וכן לשר התקשורת משה כחלון. העובדים מבקשים כי ראש הממשלה יורה לשניים לפתור את הסוגיה. "אין זה אלא יישומה הטבעי של מדיניות התחרות במשק, אשר הממשלה בראשותך התחייבה לעודד לרווחתם של אזרחי המדינה".

לאחרונה התאגדו עובדי ערוץ 10 במסגרת ארגון העיתונאים, באמצעותו הודיעו: "אנו מודיעים מראש כי בכוונתנו לנקוט כל צעד ראוי ואפשרי במטרה להיאבק על קיומו של גוף עיתונאי חופשי ומעסיק כה מרכזי בענף הטלוויזיה".

"כעיתונאים המבינים – ודאי כמוך – את החשיבות העצומה לדמוקרטיה בהמשך פעילותו של ערוץ 10, אנו מפצירים בך למצוא לאלתר פתרון שיאפשר את פעילות הזכיין וחברת החדשות שלו גם בשנים הקרובות", כתבו העובדים.

עוד בנושא:
זר פרחים לכחלון: "אין הבדל בין סגירת ערוץ 10 לבין סגירת חנות פרחים"
נכשל נסיון ההצלה של הוועד: למעלה מ-25 עובדים יעזבו את ערוץ 10
מימן ביקש, הרשות השנייה נעתרה: תבקש משטייניץ לקדם חקיקה להצלת ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully