וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ ליוצרים: העתירה נגד רשות השידור תידון בהרכב של שלושה שופטים

9.7.2012 / 22:00

היוצרים עתרו לבג”צ בדרישה לאלץ את הרשות לעמוד במחויבות החוק להשקעה בהפקות, והיום גם הגישו את תשובתם לתגובת הרשות: "מדובר בזריית חול בעיניי בית המשפט"

בג"צ הודיע ליוצרים כי עתירתם מאמש (ראשון) נגד רשות השידור תידון בהרכב של שלושה שופטים בחודש אוקטובר. היוצרים עתרו לבג"צ בדרישה לאלץ את רשות השידור לעמוד במחויבות החוק להשקעה בהפקות בסך 74 מיליון שקלים, והיום גם הגישו לבג"צ את תשובתם לתגובת הרשות.

היוצרים לא התרשמו מדו"ח שהציג לאחרונה היו"ר אמיר גילת בפני הכנסת, לפי הרשות צפויה לעמוד השנה במחויבויות התוכן שלה. בתשובתם לבג"צ כתבו היוצרים בתגובה לדו"ח כי הרשות בוחרת "לזרות חול בעיני ועדות פרלמנטריות ובהמשך גם בעיני בית המשפט".

"הרשות בחרה לפרט סכומים שלמעשה אין מאחוריהם דבר. הטענה בדבר התקשרויות בשלים שונים של מו"מ או פרסום קול קורא הינם מילים סתמיות". לפי היוצרים, אין בכוונת הרשות לעמוד במחויבות שלה להפקות מקור כפי שנדרש ממנה בחוק. לדבריהם, הרשות אינה מפרטת כיצד הושקעו הכספים ולמי הועברו ושאלותיהם בנושא לא זכו להתייחסות עניינית.

לפי התיקון לחוק רשות השידור, על הרשות להשקיע 15% מהכנסותיה ביצירה מקומית. בשנת 2012 מוערך הסכום בכ-74 מיליון שקלים, ובחצי שנה האחרונה השקיעה הרשות, לפי דיווחיה, סכום של 12.2 מיליון שקלים. כזכור, בשנים 2007, 2009 ו-2010 הוציאה הרשות פחות מ-3% מהכנסותיה לרכישת הפקות מקור מקומיות, למרות מחויבותה על פי חוק להוציא על כך לא פחות מ-36%.

בכך בוטל למעשה אחד מתפקידה העיקריים של הרשות כגוף המקדם את היצירה הישראלית והעברית. לפני כחצי שנה אושרה מחיקת חוב של הרשות בהיקף של 176 מיליון, והחוק תוקן כך שהיא תחויב להוציא 15% מהכנסותיה, ולהעלות את הסכום בהדרגה.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הרשות פועלת למילוי כל מחויבותיה בחוק והשינוי כבר נראה על המסך. בין הרשות והיוצרים מתנהל שיח קבוע. ב-2012 תשקיע הרשות סכום שיא של כ-70 מיליון שקל להפקות מקור ישראליות ותקציב זה רק ילך ויגדל בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully