וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת אומ"ץ: "יו"ר ועדת הטלוויזיה לא יכול לעסוק בענייני 'האח הגדול"

10.7.2012 / 11:33

התנועה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, כדי שימנע מיעקב שחם מלעסוק בתוכנית, בשל קשריו עם "ידיעות אחרונות" הנמצאים בסכסוך עם "קשת". שחם: "לא קשה להבין את המקור לדברים"

עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין בבקשה לפסול את יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה יעקב שחם מלדון בנושאים הקשורים לתכנית "האח הגדול" – זאת עקב קשריו העסקיים עם העיתון "ידיעות אחרונות" הנמצא עם זכיינית ערוץ 2 "קשת" בסכסוך עסקי.

לפני שבועיים הודיעה ועדת הטלוויזיה, בראשותו של שחם, כי היא מאשרת את לוח השידורים של קשת להוציא את תכנית הדגל שלה "האח הגדול" – זאת בעקבות פרשת הכדורים הפסיכיאטריים שעודנה נמצאת בבחינה של וועדות שונות, בהן ועדה שהקים משרד הבריאות. הוועדה החליטה לקיים דיון נוסף בתכנית ורק אז לקבוע האם לאשר את שידורה.

שחם משמש כיום כעורך המקומון "ידיעות חיפה". בעבר היה המקומון בבעלותו, והוא היה ממקימיו בשנת 1990. לפני כחמש שנים מכר שחם את כל מניותיו בעיתון ומאז הוא מועסק בו כשכיר. העמותה האשימה את שחם בקידום האינטרסים של "ידיעות אחרונות" באמצעות מעמדו כיו"ר ועדת הטלוויזיה.

"לא ייתכן ששחם, שאמור להיות משוחרר מכל מחויבות כלפי אחד מבעלי העיתונים הקיימים בעת תפקודו מטעם הרשות השנייה, יפעיל את סמכויותיו כראש הרשות בכדי לקדם אינטרסים אישיים שלו עם עיתון 'ידיעות אחרונות'", נמא בפניית התנועה. "די בעובדה שיש ו/או היו לו יחסי שותפות עם עיתון זו או אחר בכדי לפסול אותו מלדון בתוכניות טלוויזיה שבוקרו באותו עיתון. אבקשך להפעיל את מלוא כובד משקל תפקידך בכדי למנוע שימוש לרעה בסמכויות הרשות השנייה לטלוויזיה ולהודיענו החלטתך".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה רמז שחם כי פנייתה של אומ"ץ קשורה לחוסר שביעות הרצון של הזכיינית קשת מהחלטת המועצה בראשותו. "הטענה היא חסרת בסיס, משוללת כל יסוד, ואני מצטער על כך שעמותה אומ"ץ נותנת יד להכפשות מסוג זה", מסר בתגובה והוסיף: "לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין מה המקור לידיעה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully