וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו ארכה: החדשות המקומיות בכבלים ובלוויין יפעלו עד 2015

15.7.2012 / 14:32

עברה הצעת החוק שהאריכה את פעילותן במימון כספי התמלוגים של HOT ו-yes בסכום של 25.5 מיליון שקלים בשנה. ח"כ יחימוביץ': "חבל שאין פתרון ממשלתי קבוע"

החדשות המקומיות בכבלים ובלוויין ימשיכו לפעול למשך שנתיים נוספות, זאת לאחר שהצעת חוק שהגישו חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה), נחמן שי (קדימה) וכרמל שאמה-הכהן (הליכוד) עברה הבוקר בכנסת. ההצעה קובעת כי חברות הכבלים והלוויין ימשיכו לממן את פעילות החדשות המקומיות עד לשנת 2015, כפי שמימנו עד כה מכספי התמלוגים.

בסוף השנה הנוכחית אמור היה לפוג תוקפה של הוראת השעה המעגנת את מימון החדשות המקומיות מתמלוגי HOT ו-yes בסכום של 25.5 מיליון שקלים בשנה. עובדי הערוץ חששו שאם לא יעבור החוק לא יימצא מימון למפעל החדשות המקומיות, והדבר יביא לפיטורי 120 עובדי המערך.

החדשות המקומיות מופקות על ידי חברת קודה תקשורת של רם לנדס. החברה מפיקה חמש מהדורות המכסות את הנעשה ברחבי הארץ: בקריית שמונה, חיפה, ירושלים, תל אביב ובאר שבע, ומהדורה נוספת בשפה הערבית. מהדורות אלו משודרות בסינדיקציה בערוץ הקהילתי, ערוץ 98 וכן בערוץ HOT3.

העובדים: "היה חשש ממשי לאובדן מקור הפרנסה"

"המשך קיומן של החדשות המקומיות, המאפשרות לפריפריה עיסוק תקשורתי וציבורי בעניינים שאינם מוצאים ביטוי בערוצים המרכזיים הוא חשוב ביותר", מסרה ח"כ יחימוביץ', מיוזמי הצעת החוק. "מעבר לחשיבות התקשורתית של התכניות המקומיות, מדובר בבסיס תעסוקתי של מעל ל-120 עובדים וכר הכשרה לסטודנטים רבים הבונים את עתידם בתחום. חבל שבכל פעם מחדש, באמצעות חקיקה פרטית, אנו נאלצים להאריך את השידורים במקום למצוא פתרון ממשלתי קבוע".

חיים הר-זהב, מעובדי החדשות בכבלים ויו"ר ועד העובדים אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי בקרב העובדים היה חשש ממשי לאובדן מקור הפרנסה. לאחר שהחוק עבר, הוא הפיץ מכתב נרגש לחבריו בארגון. "כבר כמה חודשים שוועד העובדים יחד עם ארגון העיתונאים וההסתדרות נמצא במגעים עם האוצר לגבי עתיד החדשות בכבלים. זה היה מסע קשה, מלא בעליות ומורדות – ובסופו האוצר החליט שלא יתמוך בקיומן של חדשות בכבלים", כתב. יצוין כי שר התקשורת משה כחלון ושר החינוך גדעון סער - תמכו בהצעת החוק בניגוד לעמדת האוצר.

"אם לצטט במדויק את מה שאמרה לי נציגת האוצר בפגישת המו"מ האחרונה בבית ההסתדרות: "זה לא תפקידו של משרד האוצר לדאוג לעובדי החדשות בכבלים". אני מתרגש מאוד כשאני כותב לכם. עשינו את מה שספק אם יכולנו לעשות עד שהתאגדנו – עמדנו איתן מול עמדת משרד האוצר הכל-יכול, זכינו לגיבוי של ארגון העיתונאים וההסתדרות, וניצחנו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully