וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי מימרן וקול ברמה נגד מיכה פרידמן וגלי צה"ל

16.7.2012 / 14:36

מנהל התכניות של רדיו קול ברמה, אבי מימרן, שלח מכתב תלונה למפקד גלי צה"ל, ירון דקל, בעקבות הערה של המגיש מיכה פרידמן על שירות חרדים בצה"ל

מפקד גלי צה"ל ירון דקל קיבל אתמול (ראשון) מכתב תלונה על התבטאותו של שדרן התחנה הוותיק מיכה פרידמן ביום חמישי האחרון. פרידמן הציג תכנית שתעסוק במלחמת לבנון השנייה, והעביר באופן מרומז ביקורת עוקצנית על חרדים במסגרת השיח החברתי על סוגיית גיוסם לצה"ל.

"הבוקר בשעה תשע נשדר כאן בגלי צה"ל תוכנית מיוחדת של מה בוער עם רינו צרור בשידור חי משכונת ואדי ניסנאס בחיפה לציון 6 שנים למלחמת לבנון השנייה", אמר פרידמן. "בתוכנית נשוב לסיפורים הגדולים של המלחמה בראיונות מיוחדים עם ציפי לבני ששימשה אז שרת חוץ, ועם מפקדים בכירים בצה"ל, מן הסתם חרדים לא ירואיינו לתוכנית הזאת".

הדברים עוררו את זעמו של מנהל התכניות ברדיו החרדי "קול ברמה", אבי מימרן. "כשמיכה פרידמן ישב במזגן הצונן באולפני גלי צה"ל ביפו ושידר על נפילות הטילים בצפון, ועל טנקים שנפגעו בוואדי סלוקי, אני הייתי שם, בוואדי, יחד עם חברי החרדים. נלחמנו בעייפות, בחום הכבד, וחרפנו את נפשנו תחת אש - כדי להביא חיילים קדושים לקבורה".

מימרן טען בפני דקל כי דבריו של פרידמן מהווים הסתה. "לא יתכן ששדרן בתחנה הצבאית של מדינת ישראל, יפלוט משפט מקומם כל כך, מסית מכליל ופוגע, והדברים יעברו לסדר היום", כתב, וביקר גם התמהיל האנושי של התחנה הצבאית עצמה: "במקביל לחמו בכל הגזרות וחטיבות - חיילים חרדים וחילונים ימניים ושמאלנים קיבוצניקים ועירוניים ותיקים ועולים יהודים וגויים בפלוגות השונות כדי להגן על יישובי הצפון. היחידה היחידה שבה לא שירתו חיילים חרדים הייתה ועודנה – גלי צה"ל".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה כי "גל"צ, כתחנת שידור צבאית רואה בשירות הצבאי בישראל ערך לאומי ממדרגה ראשונה. מגיש יומן הבוקר, מיכה פרידמן ביטא זאת בדרכו המיוחדת. אנו מתנצלים אם היה מי שנפגע מהדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully