וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת עותרת לבג"ץ: לחייב את הרשות השנייה לגבות חובות רשת וערוץ 10

17.7.2012 / 17:00

לטענת קשת, הקושי בגבייה מערוץ 10 ורשת הביא לכך שנמנע ממנה החזר כספי עודפי התמלוגים. ערוץ 10: "ניתן היה לצפות ממי שעל ראשו מונח גוש חמאה גדול, שילבש זהירות וענווה"

על רקע השיא החדש בסכסוך בין קשת לרשת והדיון הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת, מודיעה היום (שלישי) זכיינית ערוץ 2 קשת כי היא מגישה בג"ץ נגד הרשות השנייה, שר התקשורת ושר האוצר. קשת דורשת כי יועברו אליה כספים הנמצאים בחזקת עודפי תמלוגים בקופת הרשות השנייה – סכומים שאת היקפם מסרבת הרשות השנייה למסור לקשת למרות דרישתה.

לטענת קשת, העובדה כי דמי התמלוגים לא נגבו מערוץ 10 ורשת החייבים יחד כ-80 מיליון שקלים הביאה לכך שנמנע ממנה החזר כספי עודפי התמלוגים. "רשת הגדילה לעשות ותוקפת את שידורי קשת, תוך שהיא לא ממלאת את הוראות החוק ומנצלת הכספים שלא שילמה לצורך תחרות לא הוגנת בקשת", נכתב בעתירה. "קשת פנתה מספר פעמים לשר התקשורת ולשר האוצר בדרישה להתקין את התקנות בהתאם לחוק, שיאפשרו לזכייניות לקבל לידן חזרה את הכספים העודפים שנמצאים בקופת הרשות, אך לא זכתה למענה". להערכת קשת – מדובר בסכומים של מיליוני שקלים.

לטענת קשת התנהלות הרשות השנייה אשר אינה גובה מרשת ומערוץ 10 את חובותיהם והתנהלותם של שר התקשורת ושר האוצר אשר אינם מתקינים את התקנות הנדרשות בחוק על מנת להשיב את הכספים – גורמת לשימור מצב שבו למעשה קשת, לבדה, מממנת את הרשות השנייה.

"עיתוי לא מקרי"

על אף שאינם צד בעתירה, מיהרו היום המתחרים להתייחס להחלטה של קשת לפנות לבג"ץ בדרישה להעביר אליה את הכספים. ברשת רמזו כי העתירה היא למעשה תשובתה של קשת לטענות של רשת כי היא מפרה את תנאי הזיכיון שלה על מנת לגרום לה נזק. "עיתוי לא מקרי זה של הגשת הבג"ץ אינו מפתיע, לאור הדיון בעניין הפרות תנאי החוק והזיכיון של קשת כפי שהתנהל היום בועדת הכלכלה של הכנסת", אמרו ברשת.

בערוץ 10 הצביעו על חוב שקיים לקשת בנושא סוגה עילית ומסרו: "ניתן היה לצפות ממי שעל ראשו מונח גוש חמאה גדול בדמות חוב של מעל מאה מיליוני שקלים בתוכן מסוגה עילית, שילבש זהירות וענווה בטרם יצא לשמש הבוהקת של בג"ץ".

מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מסרו: "טרם קיבלנו את הפניה. לכשתתקבל נלמד את הדברים". תגובות רשת, משרד האוצר ומשרד התקשורת לא התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully