וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדשות המקומיות נגד האוצר: "הערר נגד הצעת החוק - מכת מוות למהדורות"

18.7.2012 / 11:22

עובדי חברות החדשות המקומיות של HOT מתקוממים נגד הערר שהגיש ביום שני משרד האוצר על הצעת החוק של שלי יחימוביץ': "תרגיל השהייה קלאסי שמטרתו להרוג אותנו בפרוצדורה"

קרב מאסף לקראת ההצבעה הערב על חוק החדשות המקומיות במליאת הכנסת, זאת בעקבות הערר שהגיש ביום שני משרד האוצר על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה המעגנת את מימון החדשות המקומיות מתמלוגי HOT ו-yes בסכום של 25.5 מיליון שקלים בשנה.

לדברי חיים הר-זהב, מעובדי החדשות בכבלים ויו"ר ועד העובדים, "האוצר עשה תרגיל השהייה קלאסי שהמטרה שלו היא אחת - להרוג אותנו בפרוצדורה. מדובר בתרגיל מלוכלך ובמכת מוות למהדורות. השרים בוועדה לענייני חקיקה תמכו, ובכנסת לא תמצא ח"כ אחד שמתנגד. רק האוצר מתנגד. ואיפה שר האוצר בסיפור הזה? קולו לא נשמע".

לדבריו, "עובדי החדשות יודעים שאם החוק לא עובר היום הם עוברים למרכז. אני עצמי אתחיל לחפש עבודה. שר האוצר צריך להסביר לתושבי הפריפריה למה קולם לא צריך להשמע".

על פי הר-זהב, ההצעה היחידה היא שהוצעה להם באוצר היא ש-HOT תשלם ויכירו לה בחדשות כהפקת מקור. לדבריו, ההצעה הזו הוצעה "כי באוצר מבינים שאין לזה שום היתכנות".

בסוף השנה הנוכחית אמור היה לפוג תוקפה של הוראת השעה המעגנת את מימון החדשות המקומיות מתמלוגי HOT ו-yes בסכום של 25.5 מיליון שקלים בשנה. על פי הצעת החוק שהגישה ח"כ יחימוביץ', עובדי הערוץ חששו שאם לא יעבור החוק לא יימצא מימון למפעל החדשות המקומיות, והדבר יביא לפיטורי 120 עובדי המערך.

החדשות המקומיות מופקות על ידי חברת קודה תקשורת של רם לנדס. החברה מפיקה חמש מהדורות המכסות את הנעשה ברחבי הארץ: בקריית שמונה, חיפה, ירושלים, תל אביב ובאר שבע, ומהדורה נוספת בשפה הערבית. מהדורות אלו משודרות בסינדיקציה בערוץ הקהילתי, ערוץ 98 וכן בערוץ HOT3.

הר-זהב אמר לוואלה! ברנז'ה, טרם אישור ההצעה על ידי הוועדה, כי בקרב העובדים יש חשש ממשי לאובדן מקור הפרנסה. יצוין כי שר התקשורת משה כחלון ושר החינוך גדעון סער תמכו בהצעת החוק בניגוד לעמדת האוצר.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אנו בוחנים את האפשרות להגיע להסדר שיאפשר את המשך פעילות החדשות המקומיות ולא יכלול ויתור של המדינה על מיסים ותמלוגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully