וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים החדש נכנס למועצת העיתונות

19.7.2012 / 10:55

קצת יותר מחצי שנה לאחר שהוקם ועם כמעט 1,500 חברים שהספיק לגייס מאז, יחזיק הארגון בחברות במועצת העיתונות בה חברים מו"לים, עורכים, עיתונאים ונציגי ציבור

חודש לאחר שפרשה אגודת העיתונאים בתל-אביב ממועצת העיתונות במחאה על מה שכינתה "הליך לא תקין" של הבחירה בנשיאת המועצה השופטת (בדימוס) דליה דורנר לקדנציה נוספת – תופס היום את מקומה של האגודה הוותיקה ארגון העיתונאים החדש. קצת יותר מחצי שנה לאחר שהוקם ועם כמעט 1,500 חברים שהספיק לגייס מאז, יחזיק הארגון בחברות במועצת העיתונות בה חברים מו"לים, עורכים, עיתונאים ונציגי ציבור.

אגודת העיתונאים בתל אביב, הייתה חברה במועצה מאז הוקמה לפני כ-50 שנה. השעייתה את עצמה בחודש שעבר סימנה עבור רבים הודאה ב"חוסר רלוונטיות" לתקופה הנוכחית: לפי ההערכות גורמים בארגון העיתונאים, מתוך 1,200 עיתונאים החברים באגודה בתל אביב רק כ-400 מהם הם עיתונאים פעילים. אחרים הם עיתונאים לשעבר אשר יצאו לפנסיה, אחרים עשו הסבה מקצועית. בדיון שנערך לפני מספר שבועות במועצה אמר מו"ל הארץ, עמוס שוקן, כי חברותה של אגודת העיתונאים בתל אביב במועצה נמצאת בימים אלה בכל מקרה בערבון מוגבל, שכן אינה משלמת את דמי החברות במועצה. חובה של אגודת העיתונאים עומד, נכון להיום, על 20 אלף שקלים.

"אגודת העיתונאים לא מילאה את מקומה כמגינה על חופש העיתונות"

"בפרשות אחרונות שנדונו במועצה האגודה בתל אביב פעלה בניגוד לאינסטינקט שאמור להיות להם כארגון שמייצג עיתונאים", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם העוקב אחר פעילותה של האגודה. "המקרה הזכור ביותר מהעת האחרונה הוא פרשת סרן ר', שבה הם התנגדו בתוקף, ללא כל היגיון, לכך שמועצת העיתונות תכהן כידידת בית משפט בהליך. מקרה נוסף שבו הם לא התייצבו לצד חופש העיתונות הוא פרשת אורי בלאו", אומר הגורם ומוסיף: "שתי הפרשות האלה סימנו שאגודת העיתונאים לא ממלאת את מקומה כמגינה על חופש העיתונות ועל עבודת העיתונאים בישראל". יש לציין בסוגיית אורי בלאו, כי טענתה של אגודת העיתונאים כי בלאו עשה עבודה רשלנית שלא ראויה לתמיכה באה על רקע העובדה שאת האגודה מייצג עו"ד אילן בומבך, המייצג בהליך המשפטי גם את ענת קם.

יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב, רותם אברוצקי, אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי אגודת העיתונאים לא פרשה מהמועצה, אלא השעתה את החברות בה. "אנחנו השענו את החברות במועצת העיתונות עד שייבדקו סדרת הטענות בנוגע למינוי של דורנר וטענות אחרות. אנחנו מבקשים לבדוק את הליך הבחירה שלטענתנו הוא לא תקין, כמו כן יש לנו טענות קשת בנוגע להתנהלות כספית שערורייתית של האגודה ואנחנו חושדים לעבירה על חוק רשם העמותות", אמר אברוצקי.

"גם הם ישאלו שאלות"

אברוצקי הוסיף כי: "אין לנו שום חוב. אנחנו לא שילמנו בגין 2012 כמו האחרים, ולכנות זאת חוב זה שקר וכזב. לא שילמנו רק כיוון שביקשנו דיון בוועדת כספים ובדיקה על הטענות הכספיות שהעלינו, עד שהבדיקה לא תמוצה לא נעביר כספים". בנושא מניין החברים באגודה אמר היו"ר כי "באגודה יש 1,400 חברים ברמות שונות של פעילות, רובם פעילים". אברוצקי ברך על הצטרפות ארגון העיתונאים ואמר כי אין באגודה התנגדות למהלך. "ארגון העיתונאים החדש מייצג עיתונאים, והצלחתו היא הצלחתנו. אנחנו מאחלים לו בהצלחה. אני מאמין שגם אנשיו, ברגע שהם יעמדו על הסוגיות שאנחנו מצביעים שבעייתיות – גם הם ישאלו שאלות".

השופטת בדימוס דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות, מסרה הבוקר כי "נציגיו של ארגון העיתונאים יתמנו למוסדות מועצת העיתונות, לצד נציגים ותיקים של קטגוריית העיתונאים בנשיאות ובמליאת המועצה. "ארגון העיתונאים בישראל" הוא גוף משמעותי בזירת התקשורת הישראלית, ולכן יש חשיבות רבה להצטרפותם כשותפים במועצת העיתונות".

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "מועצת העיתונות היא גוף חשוב הנאבק על חופש העיתונות ומעמד העיתונאי בישראל. אנחנו שמחים להצטרף ומשוכנעים שנוכל לתרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully