וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך "כיכר השבת": "הגענו למספרי צפיות שלא היו לנו מאז שהוקם האתר"

19.7.2012 / 19:16

מנחם כהן על סיקור מותו של הרב אלישיב: "אירוע מהסוג הזה הוא בראש פסגת האירועים התקשורתיים בתקשורת החרדית". מנהל התוכניות ברדיו "קול ברמה": "הפיגוע תפס מקום מינורי"

מותו אמש (רביעי) של מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב יוסף אלישיב ז"ל, לא תפס את כלי התקשורת החרדים לא מוכנים. ההיפך הוא הנכון – כבר מאז חלה ההתדרדרות במצבו של והוא אושפז לראשונה לפני חמישה חודשים, היו אלה ערוכים לידיעה המצערת על מותו של "פוסק הדור" אשר נפטר בגיל 102. היקף הסיקור בעיתונות החרדית של האירוע היה חסר תקדים והביא לכך שגם הפיגוע בבולגריה בו נהרגו חמישה ישראלים ויותר מ-30 נפצעו – כמעט ולא מצא ביטוי בין הכותרות. שני עיתונאים מכלי תקשורת חרדים מובילים, סיפרו לוואלה! ברנז'ה על עבודת המערכות שלהם.

"אירוע מהסוג הזה הוא בראש פסגת האירועים התקשורתיים בתקשורת החרדית", מספר לוואלה! ברנז'ה עורך האתר "כיכר השבת", מנחם כהן. "מאז שהוא אושפז לראשונה דיווחנו על מצבו פעם בשבועיים, וכל דיווח עליו הפך מיד לידיעה הנצפית ביותר באתר".

"מיד אחרי האירוע כל המערכת קיבלה פנים שלא היו בה אף פעם", מספר כהן על רגע הבשורה. "כולם אצלנו קיבלו צו שמונה - גם אנשים שכבר יצאו הביתה מהמערכת חזרו מיד והיו בה עד שתיים בבוקר. אפשר להגיד שלא הייתה הפתעה, אבל למרות שאנשים נערכו לכך נפשית – הציבור לקח את זה בצורה קשה וזה ניכר בכך שכל ידיעה שעלתה עליו הפכה מיד לנצפית ביותר, לא היה לנו מעולם אירוע בסדר גודל כזה".

"מבחינתנו, ידענו שיום כזה הוא יום שבו עובדים עד שנופלים. הגענו למספרי צפיות שלא היו לנו מאז שהוקם האתר לפני שלוש שנים", הוא מוסיף. כהן מציין כי אירוע תקשורתי בסדר גודל כזה בעולם החרדי זכור רק בשנה שעברה עם הירצחו של הרב אלעזר אבוחצירא.

גל פתוח של שידורים

גם בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" נערכו היטב לאירוע, מספר מנהל התכניות אבי מימרן. "כבר לפני מספר חודשים כשמצבו של הרב היה קשה מאוד עשינו היערכות, גייסנו לצורך הסיקור שמונה כתבים מתוך 14 שנקבע כי יהיו בשטח, שתי ניידות שידור שימוקמו במקומות הנכונים – עשינו חלוקת עבודה בין המפיקים והעורכים ובנינו ספר הפקה מיוחד שמקיף את הסיקור", הוא מספר.

ב"קול ברמה" פתחו בגל פתוח של שידורים שהחל אתמול אחר הצהריים, עם הגעת הידיעה על ההחמרה במצבו של הרב. "התחלנו בגל פתוח עוד כשהוא היה בבית החולים. לאחר פטירתו אחת מהניידות יצאה להר המנוחות והשנייה לבית הרב. הכתבים התמקמו ועשינו טסטים, שעתיים לפני ההלוויה. המשכנו עם הגל הפתוח לתוך ההלוויה אליה הגיעו חצי מיליון איש, לאלה שלא יכלו להגיע היה לנו חשוב לתת את התחושה שהם נמצאים במקום, והשידור נמשך עד לארבע לפנות בוקר", מספר מימרן.

כך קרה שהפיגוע בבולגריה כמעט ולא זכה להתייחסות בכלי התקשורת החרדים, אשר נוהגים לסקר בהרחבה אירועי תקיפה של יהודים בחוץ לגבולות ישראל. "רוב כלי התקשורת החרדית התעלמו מהאירוע, והוא נבלע", אומר כהן. "אנחנו הזנקנו שני כתבים נוספים והעלינו ידיעות על האירוע בבולגריה, אבל זה באמת תפס מקום מינורי מאוד כי כולם היו סביב סוגיית הרב".

ב"קול ברמה" גם לא התעלמו, אולם בהיקף מצומצם. "העלינו דיווחים וזה נכנס תוך כדי. זה היה בין לבין, לא יכולתנו להתעלם לחלוטין", אומר מימרן, ומסכם כך: "אם בתקשורת החילונית היחס של הסיקור היה 30 אחוזים למות הרב ו-70 אחוזים לפיגוע, ניתן לומר שבתקשורת החרדית היחס היה הפוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully