וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת: מנחם בן יגיש את "סדר יום" לצד קרן נויבך באופן קבוע

22.7.2012 / 12:23

בהנהלת רשות השידור הוחלט הבוקר, בהמשך לתכנית ששודרה היום, כי בניגוד להודעה הראשונית לא יהיו בתכנית מגישים מתחלפים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן)

למרות ההפגנות והסערה הציבורית, עכשיו זה סופי: מנחם בן יגיש את "סדר יום" לצד קרן נויבך באופן קבוע – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בהנהלת רשות השידור הוחלט הבוקר, בהמשך לתכנית ששודרה היום, כי בניגוד להודעה הראשונית לא יהיו בתכנית מגישים מתחלפים. ברשות השידור סירבו לאשר או להכחיש את הדברים ומסרו: "אנחנו לא מגיבים". הבוקר התקיימה הפגנה מול מתקני רשות השידור בתל אביב, והמפגינים הצליחו לחדור אל המתחם ולהגיע עד לאולפן הרדיו, שם התעמתו עם השומרים אשר מנעו מהם להיכנס.

גם המאזינים וגם עיתונאי רשות השידור מתגייסים להפיכת ההחלטה להציב ליד קרן נויבך "מגיש אורח", צעד שנטען כי מטרתו הוא פגיעה בתכניתה וניסיון להצר את צעדיה של נויבך ברשות השידור.

בתוך כך, יותר מ-2,500 איש חתמו על שתי עצומות המוצפות בימים אלה באינטרנט ודורשות לבטל את ההחלטה. באחת העצומות נכתב כי ההחלטה להציב מגיש אורח, הבוקר היה זה מנחם בן, היא החלטה פוליטית בלבד. "אין זה סוד כי התכנים והדעות המושמעים בתוכנית 'סדר יום' אינם נוחים לקואליציה הנוכחית, בוודאי מאז תחילתו של גל המחאה החברתית. דווקא משום כך, לצעד זה, ממש כמו ההדחה מ'מבט שני' והשימוע לעורכת התוכנית, יש מראית עין של החלטה פוליטית לא מקצועית, והנימוקים לטובת מהלכים אלה נראים כתירוצים בלתי אמינים". בעצומה מתכוונים להדחה של נויבך בסוף השנה שעברה מתכנית התחקירים של הערוץ הראשון, בטענה כי היא 'אינה עוברת מסך'".

בעצומה התייחסו גם לטענת רשות השידור כי הצבתו של בן הינה החלטה של מנהל הרדיו מיקי מירו, שנועדה לשפר את אחוזי ההאזנה, וכתבו: "אם הרשות גמרה אומר, למרות מצבה הכספי הקשה, לייבא 'טאלנטים' יקרים בעלי עמדות פרובוקטיביות, על מנת להגביר את אחוזי ההאזנה לתוכניותיה, מוטב אולי לצוות אותם קודם כל לתוכניות אפרוריות בעלות אחוזי האזנה נמוכים, כמו אלו של מנהל הרדיו הנוכחי".

"הרשות מנוהלת בחודשים האחרונים בידי אנשים שמזוהים עם השלטון"

גם מאמר המערכת של עיתון "הארץ" עסק הבוקר בפרשה. "נויבך היא מגישה תקיפה ודעתנית המרבה לבקר את השלטון", כתבו עורכי העיתון. "רשות השידור מנוהלת בחודשים האחרונים בידי אנשים שמזוהים עם השלטון - היו"ר, אמיר גילת, הוא דוברו לשעבר של בנימין נתניהו; המנכ"ל והמנהל, יוני בן מנחם ומיקי מירו, היו המועמדים המועדפים על נתניהו; ואילו השר האחראי על הרשות הוא ראש הממשלה. הצרת צעדיה של נויבך נראית כניסיון נוסף של ראש הממשלה להשתלט על אי של עצמאות בשידור הציבורי".

אמש (שבת) התייצבו לצד נויבך גם עיתונאי רשות השידור באמצעות האגודה המייצגת אותם בירושלים. מנכ"ל האגודה, דני זקן, כתב למנהל הרדיו מיקי מירו כי בכוונתם לפעול על מנת לסכל את המהלך ותפנה בנושא למוסדות הרשות. "מדוע החלטת להנחית עליה, בניגוד לרצונה, ללא התייעצות ותוך גילוי חוסר רגישות והבנה, מראיינים שותפים, ובראשם אדם הידוע בהתבטאויות ודעות שאוזן הציבור לא יכולה לסבול? מדוע החיפזון והפזיזות, בתוך יומיים מההודעה לקרן, ועוד בטרם סיימה מליאת רשות השידור את עבודתה בעניין התכניות האישיות. איפה שיקול הדעת, ההתייעצות, בחינת צרכי השידור האמיתיים ולא המדומים?", כתב זקן.

"כל בר דעת מבין שהמטרה כאן היא לפגוע בקרן, להמאיס עליה את השידור, אולי בתקווה שתתייאש ותלך. האכזבה האישית שלי מאופן הניהול של רשת ב', ללא ספק הגורם החשוב ביותר והמשפיע ביותר ברשות השידור כיום, האכזבה הזו עצומה. דומה כי המטרה של חיזוק השידור הציבורי ובראשו שידור החדשות, כבר לא בראש מעייניכם" הוסיף.

עוד בנושא:
צפו בווידאו: עימות בין שומרים למפגינים הבוקר מול ”קול ישראל”
דעה: רשות השידור נגד קרן נויבך - ציניות מוחלטת על חשבון משלם המיסים
רשות השידור נלחמת בקרן נויבך: תמנה לה מגיש "מאזן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully