וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה את הקמת "ברית המועצות"

22.7.2012 / 15:55

המהלך מקדם את הקמתו של הגוף הרגולטורי החדש שירכז הן את סמכויות הרשות השנייה והן את אלו של מועצת הכבלים והלוויין. משרד התקשורת: "עצמאות חברות החדשות תישמר"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת משרד התקשורת להקים את "המועצה לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו", אשר קיבלה את השם "ברית המועצות". המהלך נועד להקים גוף רגולטורי חדש אחד שירכז הן את סמכויות הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו המפקחת על שידורי זכייני ערוץ 2, ערוץ 10 והרדיו האזורי – והן את סמכויות המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין המפקחת על שידורי החברות HOT ו-yes.

ממשרד התקשורת נמסר הבוקר כי "בהנחיית שר התקשורת משה כחלון, הוחלט לפעול כך שבמקום מציאות שבה פועלות שתי מועצות המקיימות מערכות כפולות, יש מקום לאיחוד המועצות ולהפיכתן לרגולטור אחד בעל ראיה כוללת. הרשות החדשה תהיה מופקדת על כלל ההסדרה של תחום השידורים, ושלא כמו היום, תהיה לגוף המסדיר ראייה כוללת של שווקי השידורים המסחריים".

בהודעת המשרד לא נמסר האם הגוף החדש יהיה גוף סטטוטורי עצמאי, או שמא הוא יהיה כפוף למשרד ממשלתי. בשבועות האחרונים הזהירו ברשות השנייה כי הכפפה של הגוף החדש לממשלה תפגע בעצמאותו ועלולה להחדיר שיקולים פוליטיים להחלטותיו. במשרד מסרו היום כי "לרשות המאוחדת תהיה מועצה שלה תוקנה מירב העצמאות לצורך מילוי תפקידיה והפעלת סמכויותיה תוך שהיא תונחה ע"י שיקולים מקצועיים וציבוריים, תהיה עצמאות לגופים המשדרים ובתוך כך, תישמר עצמאות חברות החדשות".

הקמת הרשות מהווה צעד ראשון לקראת הקמת רשות לאומית לתקשורת אשר תהיה מופקדת על מערך ההסדרה הן של תחום הבזק (טלקומוניקציה) והן של תחום השידורים (למעט השידור הציבורי). הצעת החוק תועבר למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה, לקראת העברתה להכנה בוועדת הכלכלה, לפני אישורה בקריאה שנייה ושלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully