וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור שכוחות האבטחה בישראל ישפילו עיתונאים פלסטיניים"

23.7.2012 / 16:45

את ההצהרה פרסמה פדרציית העיתונאים הבין-לאומית (IFJ) בעקבות תלונות עיתונאים פלסטינים שהגיעו בשבוע שעבר לסקר את ביקור מזכירת המדינה ואולצו להתפשט בבידוק הבטחוני

פדרציית העיתונאים הבין-לאומית (IFJ) מביעה תמיכה רשמית באגודת העיתונאים הפלסטיניים (PJS) וקוראת לרשויות בישראל "לקיים את הזכות לכבוד עצמי של עיתונאים פלסטינים אשר עובדים בישראל". את ההצהרה פרסמה הפדרציה בעקבות תלונותיהם של ארבעה עיתונאים פלסטינים אשר הגיעו בשבוע שעבר למלון המלך דוד בירושלים על מנת לסקר את הפגישה בין מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון לבין ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, ואולצו להתפשט לתחתוניהם על מנת לעבור את הבידוק הביטחוני.

ארבעת העיתונאים, אשר הוזמנו למסיבת העיתונאים על ידי הקונסוליה האמריקנית, סרבו להתפשט בכניסה לבידוק ועל כן לא הורשו להיכנס. הם אמרו לקונסוליה כי עיתוניהם החליטו שלא לסקר את הביקור בעקבות המקרה, וההחלטה קיבלה את תמיכת אגודת העיתונאים הפלסטיניים.

"אנו חולקים את כעסם על הקולגות שלנו, העיתונאים הפלסטיניים, על ההתנהגות שהופנתה אליהם אשר אין לקבלה בסובלנות", אמר ג'ים בוהמלה, נשיא הפדרציה. "אסור שהרשויות יסכימו שכוחות האבטחה ישפילו וינקטו באפליה כלפי עיתונאים פלסטיניים. הם צריכים להתנצל על התקרית המבישה הזו ולהתחייב כי היא לא תחזור בשנית".

אגודות העיתונאים הפלסטיניות והעולמיות מתלוננות בפני ישראל זה שנים רבות על היחס המופנה לעיתונאים פלסטינים בכניסה לאירועים ישראלים רשמיים. בשנה שעברה נדרש עיתונאי של אל-ג'זירה להתפשט בכניסה למסיבת עיתונאים שערך נשיא המדינה שמעון פרס. עיתונאית אחרת של אל-ג'זירה נדרשה בעבר להוריד את החזייה שלה במהלך הבידוק הביטחוני. כיום מסרבים כתבים זרים ופלסטינאים לדרישה להתפשט, זאת בתמיכת הארגונים הבין-לאומיים הטוענים כי מדובר באפליה והשפלה.

עו"ד חיים שיבי, חבר נשיאות מועצת העיתונות ופעיל באגודת העיתונאים בירושלים, אומר לוואלה! ברנז'ה כי האגודה מסייעת לעיתונאים הפלסטינים באופן שותף בבעיות בסיקור מול הרשויות הישראליות, אולם פדרציית העיתונאים הבין-לאומית היא אנטי-ישראלית, בראייתם. "פעלנו לאורך שנים לשיתוף פעולה מקצועי לא פוליטי עם האיגוד הפלשתינאי ונמשיך לחפש מסגרות של סיוע מקצועי הדדי בכל תחומי הסיקור", הוא אומר.

"יחד עם זאת, אנו דוחים בתוקף את הניסיון השיטתי והנמשך של ג'ים בוהמלה להפוך את הפדרציה הבינלאומית של איגודי העיתונאים לזירה אנטי ישראלית מובהקת תוך שימוש בתעמולה שבינה לבין עיתונות אין דבר וחצי דבר", הוסיף שיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully