וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה: איתי לנדסברג ימשיך לשמש כמנהל מחלקת התעודה

24.7.2012 / 11:13

בית המשפט אסר על הנהלת רשות השידור לערוך מכרז נוסף לתפקיד בשלב זה, וחייב אותה בהוצאות המשפט של לנדסברג שעמדו על 5,000 שקל; "אין חולק כי המבקש זכה להישגים רבים"

ניצחון זמני לאיתי לנדסברג במלחמה על תפקידו כמנהל מחלקת התעודה של הערוץ הראשון. בין הדין האזורי לעבודה בירושלים נענה לבקשתו, והוציא להנהלת רשות השידור צו הקובע כי הוא הזוכה במכרז שהוצע על תפקידו, ועל כן הוא ימשיך לשמש כמנהל המחלקה. בית המשפט אסר על הנהלת רשות השידור לערוך מכרז נוסף לתפקיד עד לדיון בתביעה העיקרית - להכיר בכך שזכה בשני המכרזים ונמצא מכמועמד ראוי ורלוונטי ולמרות זת לא הוכרז על בחירתו, וחייב אותה בהוצאות המשפט של לנדסברג שעמדו על 5,000 שקל.

לנדסברג, חתן פרס סוקולוב, ממלא את התפקיד במשך תשע שנים והיה בין היתר עורך התכניות"פוליטיקה" ו"מבט שני" ויוצר "הסיפור האמיתי". את השתיים האחרונות הוא עורך גם כיום. את תפקידו ברשות השידור החל בטלוויזיה החינוכית, ובשנת 1991 עבר לערוץ הראשון ככתב ב"כלבוטק" "יומן" ובהמשך ב"מבט".

הוא מילא אמנם את תפקיד מנהל המחלקה, אולם מעולם לא נבחר לתפקיד לפי הנוהל של רשות השידור. בהנהלת הרשות ביקשו לסיים את תפקידו על מנת "לרענן את שורות ההנהלה" והוציאו את המשרה למכרז פנימי. לאחר שלא נמצא מועמד מתאים הוקמה ועדת איתור לתפקיד, לאחר מכן שוב יצא התפקיד למכרז פנימי, ולאחר מכן למכרז חיצוני.

"ברשימת הכישורים וההערות לא נכתב כי מי ששימש בפועל בתפקיד לא יכול להיבחר לקדנציה נוספת, והטענה בדבר הרצון לרענן הינה טענה שאינה מופרכת", התייחס בית הדין לדרישות המכרז החיצוני לתפקיד מנהל מחלקת התעודה והמניעים מאחוריו. "יחד עם זאת אם אכן מדובר בטענה של ממש, ראוי היה לכתוב את הדברים באופן מפורש מלכתחילה. תנאי זה צריך היה להיות גלוי וידוע לכל תנאי זה הוסף למעשה רק כדי למנוע מהמבקש לזכות בתפקיד".

בפני בית הדין נתן עדות גם מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם. "המנכ"ל הודה בחקירתו כאמור כי ביקש להחליף את המבקש. לא ברור אפוא מדוע לא נאמרו הדברים מלכתחילה ומדוע נטעו במבקש רושם כאילו יש לו סיכוי לזכות במכרז החיצוני. בנסיבות אלה היה בכך חוסר תום לב", נכתב בהחלטת בית הדין.

בית הדין החמיא ללנדסברג בעת הקביעה כי בשלב זה הוא יישאר בתפקיד. "אין חולק כי המבקש זכה להישגים רבים בתפקידו ברשות השידור וכי ניהל בהצלחה את המחלקה, מה גם שבהחלטת הוועדה במכרז הפנימי נאמר כי הוא מועמד רלוונטי ומוערך. לנוכח זאת לא נראה כי ייגרם נזק, ככל שיוצא צו זמני שיאסור על המשיבה לצאת במכרז נוסף".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה בצו זמני, רשות השידור תפעל בהתאם להחלטה". איתי לנדסברג בחר שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully