וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: שוב הפרות תוכן שיווקי ב"משפחה חורגת"

24.7.2012 / 12:24

מדובר בחשיפה פרסומית ל"טמבור" ול"בזק", זאת למרות התראות חוזרות ונשנות ולמרות הסנקציות שהוטלו על התוכנית. הרשות: נשקול להפסיק להכיר בתוכנית כסוגה עילית

הרשות השנייה קבעה הפרות חוזרות ל"רשת", לאחר שבתוכנית "משפחה חורגת" הוענקה חשיפה פרסומית האסורה על פי כללי הרשות השנייה לחברות "טמבור" ו"בזק". בתוכנית הוצג אייטם שצולם בסניף של רשת "טמבור" בשם "בית טמבור", ובו נציגת החברה מלמדת את אחת המשתתפות בפרק את יסודות השימוש בצבע. האייטם כלל תמונות תקריב של שם החברה שהופיע על גבי שלט הכניסה של הסניף ועל אריזות הצבע המזוהות עם המותג. כמו כן, במהלך האייטם ניתנה סקירה על ידי נציגת החברה בדבר האפשרויות הקיימות לשיפוץ וחידוש באמצעות עזרי חברת "טמבור".

בנוסף, במהלך התוכנית ניתנה חשיפה פרסומית אסורה לחברת "בזק", תוך שהמגיש אלון גל מציג המלצות לחיסכון בהוצאות הבית על ידי שימוש בטלפונים נייחים בשיחות מן הבית.

במכתב שהועבר לזכיינית רשת על ידי מ"מ סמנכ"ל הטלוויזיה ברשות, יהודית לויט, הוסבר כי הרשות מצאה ששילובן החוזר במספר תוכניות של "משפחה חורגת" של חברות "בזק" ו"טמבור" בתוכן, והחשיפה המוענקת לשירותי החברות הנ"ל בכל פרק, מחזקת את הרושם של שיתוף פעולה של חברות אלו עם הפקת התוכנית, וזאת בניגוד לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

ברשות הדגישו היום כי "הרשות רואה בחומרה התנהלות זו, במיוחד לאור העובדה שהרשות כבר טיפלה במספר פרקים בתוכנית 'משפחה חורגת' בעונתה זו בחריגות דומות וקבעה הפרות שנקבעו בגינן סנקציות. לאור זאת הרשות שוקלת אי הכרה בתכנית למכסת הסוגה העילית ותקיים שימוע ל'רשת'".

עוד דרשו ברשות להוריד לאלתר מהתכנית הבאות כל אזכור של החברות מהתוכניות שטרם שודרו.

לדברי איילת מצגר, מנכ"לית הרשות השנייה בפועל, "לא יעלה על הדעת שזכיין יפר את הכללים בנושאי אתיקה פעם אחר פעם באותה תוכנית ובאותה עונה, וזאת חרף התראות חוזרות ונשנות מצד הרשות ולמרות הסנקציות שהוטלו על התוכנית. הרשות תקפיד בנושא זה ותטפל בו במלוא החומרה".

ברשת נמסר בתגובה לדברים כי "רשת כמו תמיד פועלת לפי כללי הרשות השניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully