וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תקיים דיון לרדיו 103 על התבטאויות נתן זהבי ויורם שפטל

24.7.2012 / 19:35

יו"ר ועדת הרדיו ברשות: "לטאלנטים כמו נתן זהבי ויורם שפטל יש אחריות מוסרית כפולה ומכופלת שלא לזהם את המרחב הציבורי בשפת ביבים. את האלימות הזו בשידורים חייבים לחתוך"

ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תזמן את הנהלת רדיו 103 לדיון בטרם קביעת מדיניותה כלפי תלונות מאזינים לתוכניות בתחנה.

ההחלטה התקבלה לאחר שהוועדה דנה היום (שלישי) בתופעת תרבות הדיבור בתחנות הרדיו האזוריות בכלל, ובתוכניות "שפטל עצבני" ו"זהבי עצבני" בפרט. הוועדה שמעה קטעים רלוונטיים מהתוכניות וכן קיבלה דיווח על תלונות שהגיעו לרשות השנייה מציבור המאזינים לגבי התבטאויות השדרנים.

לדברי יוסי אליטוב, יו"ר הוועדה, "בתקופה שבה התקשורת נשלטת על ידי מונופולים וחופש העיתונות נמצא בסכנה יש חשיבות גדולה לשיח החופשי שמתנהל בתחנות הרדיו האזוריות. מצד שני אם לא נדע להציב מגבלות מול תופעות של וולגריות והשתלחויות אישיות חסרות רסן, אנו עלולים לסכן בסופו של דבר את המשך הפלורליזם שקיים בתחנות הללו. לטאלנטים כמו נתן זהבי ויורם שפטל יש אחריות מוסרית כפולה ומכופלת שלא לזהם את המרחב הציבורי בשפת ביבים שגורמת לדור הצעיר להעביר את אותן פנינים אל המרחב הפרטי שלהם. את האלימות הזו בשידורים חייבים לחתוך ומיד".

יו"ר מועצת הרשות, ד"ר אילן אבישר, אמר כי "המועצה מכירה בערך של תוכניות מלל שעוסקות בסוגיות שנויות במחלוקות של החברה הישראלית, אך היא רואה בחומרה התבטאויות פוגעניות שיכולות להיחשב כהסתה, ושפת דיבור גסה שאין לה מקום בשיח הציבורי".

מנכ"ל רדיו 103 אייל פאר בחר שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully