וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקרוא ולשרוף: חדשות 2 העלו ידיעה על ערפאת שהתבררה כמתיחה

26.7.2012 / 11:56

לפי הדיווח, שהיה מבוסס על מתיחה שהתפרסמה באתר אינטרנט ערבי, ג'ורג' קלוני צפוי יהיה לגלם את יו"ר הרשות לשעבר בסרט חדש בהפקת סטיבן ספילברג. ומי עוד נפל ברשת?

"אחד הכוכבים הכי הגדולים של הוליווד - ג'ורג' קלוני - צפוי בקרוב לעטות כאפייה ומדי צבא, ולגלם את מייסד אש"ף והרשות הפלסטינית יאסר ערפאת", כך דיווח הבוקר (חמישי) אתר חדשות 2 – אולם הידיעה הוסרה תוך זמן מהאוויר, לאחר שהתבסס כי היא מבוססת על מתיחה שהתפרסמה באתר אינטרנט ערבי.

לפי הדיווח, מדובר בסרט תלת-ממד בהפקתו של סטיבן ספילברג בשיתוף עם DFI, ארגון הפועל מקטאר ומקדם את תעשיית הקולנוע הערבית. לפי הדיווח, אן האתוויי צפויה לגלם את סוהא ערפאת, קווין ספייסי יגלם את יצחק רבין, את בנימין נתניהו יגלם אלן ריקמן.

את הידיעה ב-mako עדכן אתר חדשות 2 של חברת החדשות של ערוץ 2, אשר דסק החדשות העצמאי שלו אמון על דיווחי החדשות של אתר הזכיינית קשת. הדיווח השגוי הועלה אתמול גם לבלוג של התכנית "ערב טוב עם גיא פינס" המשודרת בערוץ 10.

עורך אתר הקולנוע "עין הדג", דורון פישלר, הסביר באתר את מקור הדיווח השגוי: "הדיווח, שמנוסח באופן אמין מאוד (הוא מצטט את ההוליווד ריפורטר כמקור), הופיע במקור באתר בשם "The Pan-Arabia Enquirer " שהוא, כך מתברר, הגרסה הערבית לאתר "The Onion" (מגזין סאטירה אמריקאי, ד.א.) וזה הספיק כדי להפיל בפח די הרבה אתרי חדשות בעולם הערבי".

עורכת הבלוג של "ערב טוב עם גיא פינס" מסרה בתגובה: "הידיעה ציטטה ממקורות זרים. עצם ההעלאה שלה שם היא אייטם. לאחר שבדקנו את מקורותיה החלטנו שהם אינם אמינים. כעבור זמן קצר היא הוסרה. זה מה שיפה ברשת, כמו שגם וואלה! ברנז'ה יודעת היטב ממקרים דומים שקרו לה בעבר".

בחברת החדשות של ערוץ 2 בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully