וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים: "בפני חברי המליאה הוצגו נתונים פיקטיביים"

26.7.2012 / 18:47

כחודש לאחר שפרשה, אגודת העיתונאים תוקפת את מועצת העיתונות ודורשת לערוך מחדש את הדו"ח הכספי של 2011. מועצת העיתונות: "כל הטענות הכלולות משוללות כל יסוד ונדחו בעבר"

כמעט חודש מהדרמה סביב פרישתה פונה אגודת העיתונאים בת"א לנשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר במכתב הבהרות – וגם כמה השגות. "אגודת העיתונאים לא פעלה להדיח את גבירתי מתפקיד נשיאת המועצה וכל הפרסומים והידיעות שייחסו כוונה זו לאגודה אינם נכונים ולא נעשו על דעת האגודה", כך כותבים נציגי אגודת העיתונאים בת"א לשופטת בדימוס דורנר.

בנוסף, באגודה מדגישים כי הם כלל עדיין חברים במועצה. "אין תוקף להודעה על התפטרות של חבר ועד מכהונתו אלא אם כן תתבצע בכתב. כך, שאין תוקף להודעות שנמסרו בעל-פה בהקשר זה", אומרים באגודה בהמשך לפרסומים לפיהם הם פרשו מהמועצה, ומביעים תקווה לשוב לחברות במועצה.

"הליך בחירה שנעשה בחוסר סמכות מובהק"

במכתב, עליו חתום יו"ר אגודת העיתונאים רותם אברוצקי, גוללו אנשי האגודה את טענותיהם באשר להליך בחירתה של דורנר לקדנציה נוספת. לפי האגודה, חברי המליאה לא יכלו לבחור בדורנר כיוון שכהונתם שלהם הסתיימה ולא הוארכה בטרם התקיימו הבחירות אלא רק לאחריהן. "המדובר בהליך בחירה שנעשה בחוסר סמכות מובהק", כתבו באגודה, וחזרו על הטענה כי הבחירות נעשו בניגוד לתקנון.

אגודת העיתונאים בתל אביב דורשת לערוך מחדש את הדו"ח הכספי של המועצה לשנת 2011 כיוון שלטענתה הוצגו בו נתונים פיקטיביים. "מנכ"ל האגודה יוסי בר מוחא גילה לתדהמתו, סכום של 1,899,000 שקלים בסעיף 'שירותים שהתקבלו ממתנדבי העמותה ללא תמורה' בתקציב", נכתב בפניית האגודה. "לסכום זה התווספו סכומים נוספים בסך 445 אלף שקלים. כאשר דרש מנכ"ל האגודה הסברים לגבי מהות הסכומים הפיקטיביים והווירטואליים הנ"ל, הוא נענה בכך שמר אריק בכר, העביר לרו"ח המועצה, מר יואל טולדנו, רשימה של עו"ד ושופטים, לאחר ש'העריך' את שוויים בכסף. רשימה זו לא הועברה לאישור ועדת הכספים ומליאת המועצה [...] בהתאם לכך, יצא בפועל, כי סעיף "הנהלה וכלליות" של המועצה עולה על 80% מההוצאות של המועצה [...] בדיקה העלתה כי אין להתנהלות כספית זו אחיזה במציאות".

"בפני חברי המליאה והנשיאות הוצגו נתונים פיקטיביים שאין להם כל אחיזה במציאות או בדין", כתב אברוצקי והוסיף: "כל חבר מחברי המליאה או הנשיאות של המועצה, נושא באחריות להתנהלות המועצה, ועשוי להיתבע אישית על מחדליו בפיקוח על כל התנהלות חריגה שאינה בהתאם להוראות הדין והתקנון". עוד הלינו באגודת העיתונאים על שכרו של מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר, המשמש בתפקיד מזה שלוש שנים. לטענת האגודה שכרו של בכר הועלה ללא שהתקיים דיון ולאחר שאישרו את בקשתו שלושה מחברי ועדת הכספים, ולא ארבעה כנדרש.

בנוסף, דורשים אנשי אגודת העיתונאים בתל אביב כי המועצה לא תוציא הודעות לעיתונות מבלי לקבל לכך את אישור מליאת המועצה. "אנו תקווה כי כל הפגמים והליקויים שתוארו במכתב זה יתוקנו בהקדם האפשרי, על מנת שאגודת העיתונאים תוכל לשוב לחברות מלאה במועצת העיתונות", כתבו באגודת העיתונאים.

ממועצת העיתונות נמסר בתגובה: "כל הטענות הכלולות במכתב האגודה משוללות כל יסוד עובדתי או משפטי, ונדחו עוד במהלך האסיפה הכללית בחודש שעבר. תגובה פרטנית וסדורה תועבר בזמן הקרוב מפי היועצים המשפטיים של מועצת העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully