וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: שיא של 14 שנים ברייטינג פתיחת האולימפיאדה

28.7.2012 / 20:52

לפי דיווח של רשת הטלוויזיה BBC, בטקס צפו בסך הכל 26.9 מיליון בריטים מתוך 62 מיליון אזרחי הממלכה. גם בארצות הברית שברה רשת NBC שיאי צפייה

טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון קבע בבריטניה שיא רייטינג של 14 שנים, כך לפי דיווח של רשת הטלוויזיה BBC, לפיו בטקס צפו בסך הכל 26.9 מיליון בריטים מתוך 62 מיליון אזרחי הממלכה. בטקס המפואר צפו בכל רגע נתון בממוצע 22.4 מיליון צופים, שהם 82 אחוזים מאזרחי הממלכה הבריטית המחזיקים בביתם מכשיר טלוויזיה. מבחינת אחוזי צפייה, השיג המשדר ממוצע רייטינג של 43%.

את הטקס ביים במאי הקולנוע והתיאטרון זוכה האוסקר דני בויל. עלותו עמדה על 42 מיליון דולר, והוא נמשך כארבע שעות. גורמים בוועד האולימפי אמרו לרשת BBC כי ההערכות המוקדמות לטקס עמדו על קהל צופים של יותר ממיליארד איש ברחבי העולם.

מדובר ברייטינג הגבוה ביותר בבריטניה מאז משחקי גביע העולם בכדורגל שהתקיימו בשנת 1998, בו התחרתה נבחרת אנגליה בארגנטינה. המשדר שהוקרן ברשת ITV השיג אז רייטינג של 23.7 מיליון צופים. שיא פנימי נשבר גם ברייטינג של רשת הטלוויזיה הממלכתית BBC ששידרה אותו, והיא זכתה לנתון הגבוה ביותר שלה מאז שנת 1996. לצורך ההשוואה, טקס פתיחת האולימפיאדה בבייג'ינג בשנת 2008 משך בבריטניה 5.9 מיליון צופים, והטקס הקודם באתונה משך 10.7 מיליון.

גם בארצות הברית נשברו שיאי צפייה ברשת NBC, בעלת זכויות השידור לטקס. הבחירה מעוררת המחלוקת של הרשת שלא לשדר אותו בשידור חי אלא לדחות אותו לשעות הפריים-טיים התבררה כמשתלמת: הטקס השיג את הנתון הגבוה ביותר שקיבל אי פעם שידור ספורט לא אמריקאי. לפי נתונים ראשוניים בארצות הברית, הטקס השיג נתון של 23 אחוזי צפייה, יותר מהטקס בבייג'ינג שהשיג 21.5%. טקס הפתיחה של אולימפיאדת לוס-אנג'לס שהתקיימה בארצות הברית בשנת 1984 ושודרה אז ברשת ABC, השיג נתון של 29.5%.

כמה רייטינג קיבל טקס פתיחת האולימפיאדה בישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully