וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה מחריפה: פעילים הבעירו צמיגים הבוקר מול מתחם "קול ישראל"

29.7.2012 / 9:34

עשרות אנשים הגיעו הבוקר למקום, בהם גם מגישת החדשות לשעבר מיקי חיימוביץ' ואיש הטלוויזיה גיל חובב, אשר אביו משה היה מבכירי השדרנים של קול ישראל

פעולות המחאה מול "קול ישראל" בתל אביב התחדשו הבוקר (ראשון) והמפגינים החריפו את הפעילות והבעירו צמיגים מול הכניסה למתחם. עשרות אנשים הגיעו הבוקר למקום, בהם גם מגישת החדשות לשעבר מיקי חיימוביץ' ואיש הטלוויזיה גיל חובב, אשר אביו משה היה מבכירי השדרנים של קול ישראל.

בשבוע שעבר החלו, מדי בוקר, להתקבץ מפגינים מול מתחם רשות השידור בתל אביב במחאה על החלטת מנהל הרדיו מיקי מירו להציב בתכנית "סדר יום" אותה מגישה קרן נויבך מגיש "מאזן". המהלך גורר ביקורת ציבורית רבה ונטען כלפיו שמטרתו להצר את צעדיה של נויבך ולפגוע בחופשה העיתונאי שלה. הבוקר הגישה את התכנית ענת דוידוב, ולצד יצחק לבנון - לשעבר שגריר ישראל במצרים.

למהלך המגישים האורחים בתכנית מתנגדת גם אגודת העיתונאים בירושלים המייצגת את עובדי רשות השידור. האגודה השביתה כמה פעמים חלקים מהתכנית בתור מחאה. מנהל הרדיו, מיקי מירו, אמר כי מדובר ב"צעד פראי" וכי המהלכים לא תואמו עמו. הוא הודיע כי מתכונת התכנית החדשה - תימשך.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מצער שאנשים המדברים בשם הפלורליזם, חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה, אינם מסוגלים לקבל דעות ועמדות השונות מאלו שלהם. רשת ב' תמשיך לתת ביטוי למגוון הדעות בחברה הישראלית תוך שמירה על האיזון בשידורים. הנהלת רשות השידור מחויבת לקוד האתי שנקרא מסמך נקדי ופועלת על-פיו".

ועד עובדי הפקה: לא לשדר את מהדורת מבט במסגרת ערוץ 33

ובתוך כך, ועד עובדי ההפקה של הערוץ הראשון פנה הבוקר במכתב למנכ"ל רשות השידור מר יוני מנחם בדרישה שלא לשדר את מהדורת מבט במסגרת ערוץ 33 בתקופת האולימפיאדה ולשדרה כרגיל במסגרת שידורי הערוץ הראשון.
כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בהנהלת הרשות החליטו שלא לשדר את מהדורת מבט השבוע במשך שלושה ימים בערוץ הראשון, אלא בערוץ 33 בלבד במשך שלושה ימים. ברשות השידור נימקו את ההחלטה בשידור משחקי האולימפיאדה.

וטענת ועד העובדים מדובר בצעד נוסף ממכלול צעדים המביאים לפגיעה במהדורת מבט. "הפגיעה באה לידי ביטוי בחודשים האחרונים בהזזת שעת שידור, החלפת מגישים והחלטה על העברת שידורים לערוץ זניח ללא אחוזי צפייה מהווה. זו מכה אנושה למהדורת החדשות המרכזית של הערוץ הראשון", כתבו בוועד.

כמו כן התלוננו העובדים על כך שהצעד נעשה שלא בתיאום עמם, והזכירו כי הם מצוים עם ההנהלה בסכסוך עבודה ואיימו כי הם עלולים להשבת את המהדורה במידה וההחלטה לא תשונה. "כידוע לך, עובדי ערוץ 1, אינם עובדי ערוץ 33. ועד ההפקה מציין כי גם בעבר - מחו עובדי ערוץ 1 על צעדים חד צדדים שנוקטת הנהלת רשות השידור בהפעלת ערוץ 1 בניגוד להסכמי עבודה קיימים", נכתב במכתב שהועבר לבן-מנחם.

"זוהי החלטה הזויה שנעשתה ללא התייעצות עם ועד העובדים ואגודת העיתונאים. אם החלטה זו לא תשונה לאלתר - אנו שומרים לעצמינו את הזכות לנקוט בצעדים ארגוניים לרבות שלא לשדר את מבט בהסתמך על סכסוך עבודה שיש לנו בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully