וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים מגיעים למוזס: קבוצת ידיעות תפטר עשרות עיתונאים

30.7.2012 / 8:30

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הקבוצה תפטר בשבועות הקרובים עשרות מעובדיה בידיעות אחרונות, כלכליסט, ynet ואף במגזינים. במקביל, נשקלת האפשרות לרכז את פעילות הקבוצה בראשל"צ

המשבר בשוק העיתונות ממשיך לתת את אותותיו: לאחר הקיצוצים שנערכו בחודשים האחרונים בקבוצות הארץ ומעריב, עומדת עתה גם קבוצת ידיעות בפני הליך של פיטורים. לוואלה! ברנז'ה נודע כי הקבוצה תפטר בשבועות הקרובים עשרות מעובדיה העיתונאים בעיתונים ידיעות אחרונות וכלכליסט, ובאתר האינטרנט ynet. קיצוצים צפויים גם במגזינים של הקבוצה.

במקביל, בקבוצה בוחנים אפשרויות לחיסכון בעלויות גם לטווח הרחוק, בדמות שינויים בשכירות הנדל"ן של מערכות הקבוצה. מערכת עיתון ידיעות אחרונות ממוקמת כיום ברחוב מוזס בתל אביב למגדלי עזריאלי, משרדי ynet עברו לאחרונה למשרדים חדשים ביד אליהו, ומערכת "כלכליסט" ממוקמת במתחם רמת החי"ל בצפון תל אביב. בקבוצה בוחנים אפשרות לריכוז כל המערכות במתחם אחד בעיר ראשון לציון – שם ממוקם גם בית הדפוס של ידיעות אחרונות.

בשבועות האחרונים התלבטו בכירים בקבוצה כיצד לבצע את הקיצוץ הנדרש בהוצאות, ואם לבצע קיצוץ רוחבי או לצאת להליך של פיטורים. באחרונה הודיעו בהנהלה לראשי מחלקות העיתון כי בשבוע הקרוב יישלחו זימונים לשימועים לעשרות מהעובדים. כעשרה כתבים, עורכים וצלמים צפויים לעזוב את העיתון, ואחרים צפויים לספוג קיצוץ בשכרם – לרבות כתבים בכירים. מהלך דומה כאמור יבוצע גם בכלכליסט ובאתר האינטרנט ynet. "ידיעות אחרונות נמצא היום במצב שבו אין לו שומנים יותר, ועל רקע המצב הכלכלי גם בתוך שוק העיתונות וגם במשק – אין מכך מנוס", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בקבוצת ידיעות אחרונות. "כל הקבוצה תצטרך להיפרד מעיתונאים מצוינים – להערכתי הזימונים יישלחו במהלך השבוע-שבועיים הקרובים", אומר הגורם.

"תופעת ישראל היום הביאה לכך שמחירי הפרסום ירדו"

הגורם בקבוצה מצביע על המתחרה מיד אליהו כבעל אחריות כבדה למצב השוק המקומי. "תופעת ישראל היום הביאה לכך שמחירי הפרסום ירדו בשנים האחרונות באופן משמעותי, וזה פוגע אנושות בכל העיתונים ולראייה מצבו הקשה של מעריב", אומר הגורם בתשובה לשאלה במה תולים בקבוצה את האחריות למהלך המתוכנן. "כאשר אין לך מודל עסקי של רווחים לא אכפת לך להפסיד, וההפסדים הללו נגרמים בעקיפין לכולם. שלדון אדלסון מגיע בקרוב לישראל, הוא הכתובת להפגנות מחאה על מצבה הקשה של העיתונות בישראל".

אדלסון האמריקאי, הבעלים של עיתון ישראל היום, בוחן בתקופה האחרונה אפשרות להקמת בית דפוס בישראל. כיום מודפסים גיליונות העיתון בבית הדפוס של קבוצת הארץ הממוקם בקיבוץ תל-יצחק.

בידיעות אחרונות, בכלכליסט ובאתר ynet סרבו להתייחס לידיעה, כך גם ב"ישראל היום".

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully